מה צריך לדעת כשעובדים עם בטון?

ביטון מוחלק

 

ביטון מוחלק

בטון ידוע כאחד החומרים הכי קלים ונוחים לבנייה. ממש כמו בצק, קצת מים קצת מלט יבש, מערבבים והנה בצק היסוד של הבית.

למרות זאת, אין לקחת את עבודת הבטון בקלות ראש כזו. יש דברים שחייבים לדעת לפני שמתחילים בעבודה-

תוכנית לתכנון

שבו ותכננו. בראש ובראשונה, תרצו למדוד את גודל הרחבה אותה אתם מעוניינים לשפץ. קחו בחשבון שאתם צריכים לחפור לעומק האדמה בשביל להעניק למבנה קורות תמיכה.

לאחר שתכננתם את גודל השטח, רצוי שתשתמשו בהדמיה כדי לדעת איך המבנה שלכם אמור להיראות. כיום ישנן המון הדמיות ממוחשבות שיכולות להביא את הדמיון שלכם למציאותי לחלוטין.

כלי עבודה ולא רק לבטון

אמנם העסק העיקרי שלכם הוא בטון, חשוב שתדעו כי לעסק הנגרות יש נפח בעבודת הבנייה. אתם תעזרו בקורות עץ בשביל התמיכה בבטון כאשר הוא מתייבש וגם כקורות תומכות בעומק הקרקע.

הדמיות ממוחשבות יכולות לעזור לכם גם בזה, כמה מטר עץ אתם צריכים, איך לחלק אותו נכון, באיזו צורה להרכיב וכן הלאה. לעבודות הנגרות רצוי שיהיה לכם פטיש, מסור יד, פלס, מד מטר וכמובן, מסמרים וכפפות.

בעניין הבטון, כלי העבודה העיקריים לבטון הם אתים ומעדרים. בעצם, כל דבר המאפשר ערבול ידני של המלט. הביאו אמבט משומש לערבול המלט עם המים. בנוסף, היעזרו במגפיים גבוהות (עד גבוה הירך לערך) בכדי לא להתלכלך או להיתקע בתוך הבטון.

המומלץ ביותר הוא להשכיר מערבל בטון קטן שיעשה עבורכם את העבודה וכך תחסכו באנרגיה שלכם.

הקשיבו למזג האוויר והקשיבו לבטון

למה? כי לא תרצו לשפוך בטון כשחמסין בחוץ. הדבר עלול לייבש אותו לפני הזמן ולהרוס לכם את כל יסודות הבנייה. זכרו, מרגע ששפכתם את הבטון אין דרך חזרה. שפכו את הבטון בצורה אחידה וישירה עד שסיימת את תכולת האמבט\מערבל.

משסיימתם לשפוך את כל הבטון לרחבה הרצויה, החלו לפזר אותו באופן שווה בעזרת הכף המחליקה ועצבו את הבטון כך שלא יישארו חלקים ריקים, נמוכים או סדוקים.

טיפ זהירות: חומרי בטון הם חומרים כבדים. לכן, כשאתם סוחבים שקים של מלט נסו להשתמש כמה שיותר ברגליים ולא בגב. עטו משקפי מגן וכמו כן מסיכת אבק. גם כפפות עבודה הן נחוצות.

עבודה עם בטון באמת יכולה להיות עבודה פשוטה, אם רק עושים אותה נכון. הדמיות ממוחשבות יכולות לעזור לכם פלאים וכמו כן, אם אתם מתכננים לבד את הבנייה, אולי כדאי שתתייעצו עם מומחים במקצוע או תיעזרו אפילו בחבר קרוב. עבודה סזיפית קשה פי שתיים כשעושים אותה לבד.

 
גלילה לראש העמוד