איך מתבצע ניסור בטון

 

חיתוך בטון יתכן שנשמע לכם כמו משימה מורכבת שדורשת מאמץ פיזי רב, ובכן… כבר לא. לפני מספר שנים אכן חיתוך בטון היה משימה לא פשוטה בכלל אך כיום בעידן המודרני שלנו חיתוך הבטון נעשה בצורה מהירה וחלקה בעזרת כמה סוגי מסורים שעליהם נפרט בהמשך, אך לכולם מכנה משותף אחד, להב יהלום.

הלהבים של מסורי הבטון מיוצרים מפלדה מחוזקת שבקצה של הלהב נמצאים הרבה יהלומים מלאכותיים שמעורבבים בתוך הלהב, מה שהופך את הלהב שמסור החזק בעולם.

כמו שרובכם יודעים, היהלום הוא לא רק החומר היפה בכדור הארץ, הוא גם החזק ביותר. בטח אתם שואלים את עצמיכם, "זה לא בזבוז לפזר ככה יהלומים בכמות כזאת בתוך הלהבים??" אז לא, אל תדאגו. מדובר כאן ביהלומים תעשייתיים, זאת אומרת יהלומים שלא ראויים להיות בחנויות התכשיטים אז השימוש שלהם נעשה בצורה אפקטיבית אחרת, ויהלומים אלו מנוצלים היטב.

איזה סוגי מסורים בדרך כלל משתמשים בלהבי היהלומים?

יש הרבה סוגי מסורים שמשתמשים בלהבים אלו כדי לבצע ניסור בטון, והפופולריים מהם הם:

מסור קירות:

מדובר במסור בעל מנוע עוצמתי שפשוט מורכב על גבי הקיר באמצעות מסילה, קודחים את המסילה לקיר הבטון ומוודאים שהיא מחוזקת היטב. אחרי שווידאנו שהמסילה מורכבת בצורה בטוחה על הקיר אנו מלבישים את המנוע של המסור על המסילה ועליו את להב היהלום כך שהמנוע מייצר פעולה של סיבובים ללהב ותוך כדי הוא דוחף את הלהב לכיוון הקיר וכך מתבצע חיתוך נקי ומדויק ברמה הכי גבוהה שאפשר להשיג.

היתרון הגדול של מסור הקירות הוא שההפעלה שלו היא סופר בטיחותית כתוצאה מכך שהוא נשלט על ידי שלט ואין שום מעורבות של כוח פיזי במהלך הניסור.

השימוש הנפוץ ביותר שעושים כשמשתמשים במסור קירות הוא בשביל ליצור פתחים בקירות בטון לחלונות, דלתות וכדומה.

מסור יהלום ידני:

דומה מאוד למה שכולנו מכירים ה"דיסק" המסור הידני כשמו כן הוא, מסור עוצמתי וקומפקטי שניתן לבצע בו עבודות חיתוך בטון במקומות שבהם אנו מוגבלים מחינת זוויות וכדומה.

שימוש נפוץ בדרך כלל במסור ידני הוא כשאנו מעוניינים לבצע פינישים ועבודות חיתוך קטנות שלא מדרישות וצורכות את השימוש במסור קירות הגדול.

מסור כבישים ורצפות:

זהו מסור מגושם וגדול שבנוי בצורת עגלה, ההפעלה שלו היא על ידי מפעיל שעומד מאחורי המסור ודוחף את המסור קדימה.

השימוש הנפוץ ביותר במסור זה הוא למטרת יצירת חתכים בכבישים בשביל עבודות תשתיות וחווטים חשמליים.

במכנה המשותף של כל המסורים האלו זה שבזכות היהלום שמעורב בלהבים שלהם הם יוצרים חתכים מושלמים ונקיים בכמות רעש ואבק מופחתת משמעותית מכל שיטת ניסור בטון אחרת.

אנו באייבי דיזיין מתמחים בכל מה שקשור לבטון, עם הניסיון שצרנו במשך השנים אנו יכולים לייעץ לכם על כל התלבטות שיש לכם בנושא.

 
גלילה לראש העמוד