בחירת המזון הנכון לכלבים מגזע קטן: מה חשוב לקחת בחשבון

dog-4372036

בחירת המזון הנכון עבור כלבים מגזעים קטנים יכולה להיות אתגר עם כל כך הרבה אפשרויות זמינות. פוסט זה בבלוג מנחה בעלי חיות מחמד דרך הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בבחירת המזון המתאים ביותר עבור חבריהם הקטנים.

למד על דאגות בריאותיות ספציפיות לגזע, איכות המרכיבים, הערך התזונתי ומרכיבים חיוניים שיש לחפש ולהימנע מהם. 

הבנת הצרכים התזונתיים הייחודיים של כלבים מגזעים קטנים

כלבים מגזע קטן עשויים להיות קטנים בגודלם, אבל הצרכים התזונתיים שלהם הם הכל חוץ מקטנים. זה חיוני לבעלי חיות מחמד להבין את הדרישות התזונתיות הייחודיות של כלבים מגזעים קטנים על מנת לספק להם את התזונה הטובה ביותר האפשרית.

לגורים האלה בגודל ליטר יש חילוף חומרים מהיר יותר בהשוואה לגזעים גדולים יותר, מה שאומר שהם דורשים צריכת קלוריות גבוהה יותר לכל קילוגרם ממשקל הגוף. בנוסף, הבטן הקטנה שלהם יכולה להכיל רק כמות מוגבלת של מזון, ולכן חשוב לבחור אפשרויות צפופות בחומרים מזינים שאורזות אגרוף בגודל מנה קטן יותר.

גורם חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון הוא החששות הבריאותיים הספציפיים לגזע שכלבים מגזעים קטנים עשויים להיות מועדים אליהם. לדוגמה, כמה גזעים קטנים רגישים יותר לבעיות שיניים, כגון שיניים צפופות מדי או מחלות חניכיים. במקרים אלה, בחירה במאכל יבש עם יתרונות דנטליים, כמו שליטה באבנית, יכולה לסייע בקידום בריאות הפה. באופן דומה, גזעים קטנים מסוימים עשויים להיות מועדים לבעיות מפרקים, כך שבחירה במזון עם תוספת מרכיבי תמיכה במפרקים כמו גלוקוזאמין וכונדרויטין יכולה להיות מועילה.

יתר על כן, גודל הגזוז עצמו יכול לעשות הבדל משמעותי עבור כלבים מגזעים קטנים. הלסתות והשיניים הקטנות יותר שלהם עלולות להיאבק ללעוס ולפרק חלקים גדולים יותר, מה שעלול לגרום לבעיות עיכול. לכן, בחירה במזון בגודל קטן יותר המותאם לגודל הנשיכה שלהם יכולה לעזור להבטיח עיכול תקין ונוחות כללית במהלך הארוחה.

לבסוף, לכלבים מגזעים קטנים יש דרישות אנרגיה ייחודיות בשל רמות הפעילות הגבוהות שלהם. לעתים קרובות הם אנרגטיים ושובבים, ולכן התזונה שלהם צריכה לספק להם את הדלק הדרוש כדי לעמוד בקצב חייהם הפעיל. חפשו מזונות המכילים חלבונים איכותיים ושומנים בריאים, שכן רכיבי תזונה אלו יכולים לסייע בתמיכה ברמות האנרגיה שלהם ובשמירה על מסת שריר רזה.

מה יש בתווית? פיענוח איכות המרכיבים

כשמדובר בבחירת המזון המתאים לכלב הגזע הקטן שלך, הבנת המרכיבים הרשומים על התווית היא חיונית. זה ייתן לך תובנה לגבי האיכות והערך התזונתי של המזון שאתה שוקל. להלן כמה נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת פענוח איכות המרכיב:

  • חפשו בשר אמיתי כמרכיב ראשון: אחד הדברים החשובים ביותר שיש לחפש הוא מקור איכותי לחלבון מן החי המופיע כמרכיב הראשון. מרכיבים כמו עוף, בקר או דגים מספקים חומצות אמינו חיוניות ועוזרים לשמור על שרירים חזקים ובריאות כללית.
  • הימנעו מחומרי מילוי ומוצרי לוואי: הימנעו ממזונות המכילים חומרי מילוי כגון תירס, חיטה וסויה. אלו מרכיבים זולים שמציעים ערך תזונתי מועט. באופן דומה, הימנעו ממזונות הכוללים תוצרי לוואי, שהם חלקים ושאריות בעלי חיים באיכות נמוכה יותר.
  • בדוק אם יש דגנים ופירות מלאים: דגנים מלאים כמו אורז חום או שיבולת שועל יכולים לספק סיבים ואנרגיה לכלב הגזע הקטן שלך. בנוסף, הכללת פירות וירקות ברשימת המרכיבים יכולה להציע ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון חיוניים לתמיכה בבריאות הכללית.

חשוב לציין שרשימת הרכיבים על התווית רשומה בסדר יורד לפי משקל. לכן, ודא שהמרכיבים הראשונים יהיו באיכות גבוהה ומספקים את החומרים המזינים הדרושים לכלב הגזע הקטן שלך. בנוסף, שימו לב לחומרים משמרים מלאכותיים, צבעים וטעמים, מכיוון שתוספים אלו עשויים שלא להיות מועילים לבריאות חיית המחמד שלכם.

האם אתה יודע מה הכלב שלך צריך לאכול?

כשזה מגיע לבחירת המזון המתאים לכלב הגזע הקטן שלך, חשוב לדעת אילו מרכיבים לחפש ומאילו להימנע. הנה כמה מרכיבים עיקריים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת מזון לחבר הפרוותי שלך:

  • חלבונים באיכות גבוהה: חפשו מזונות המכילים מקורות איכותיים לחלבון מן החי כמו עוף, בקר או דגים. חלבונים אלו חיוניים להתפתחות השרירים של הכלב ולבריאות הכללית.
  • שומנים בריאים: חומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 חיוניות לבריאות העור והפרווה של כלבכם. חפשו מרכיבים כמו שמן דגים או שמן זרעי פשתן, שיכולים לספק את השומנים החיוניים הללו.
  • פירות וירקות עשירים בחומרים מזינים: הכללת פירות וירקות במזון הכלב שלך יכולה לספק ויטמינים חיוניים, מינרלים ונוגדי חמצון. חפש מרכיבים כמו בטטה, גזר, אוכמניות ותרד.

להזמנת מזון לכלבים מומלץ >>>

מצד שני, ישנם מרכיבים מסוימים שאתה צריך להימנע מהם בעת בחירת מזון לכלב הגזע הקטן שלך:

  • תוספים מלאכותיים: הימנעו ממזונות המכילים חומרים משמרים, צבעים וחומרי טעם מלאכותיים.
    תוספים אלה עשויים שלא להציע ערך תזונתי כלשהו ועשויים להיות להם השפעות שליליות על בריאות הכלב שלך.
  • חומרי מילוי ומוצרי לוואי: הימנעו ממזונות המכילים חומרי מילוי כמו תירס, חיטה וסויה. מרכיבים אלו מספקים ערך תזונתי מועט ולעיתים עלולים לגרום לבעיות עיכול.
    באופן דומה, עדיף להימנע ממזונות הכוללים תוצרי לוואי, מכיוון שהם חלקים ושאריות בעלי חיים באיכות נמוכה יותר.
  • עודף דגנים: בעוד שחלק מהדגנים יכולים להיות מועילים, כמויות מוגזמות של דגנים כמו תירס או חיטה עלולות להיות קשות לעיכול לכלבים מגזעים קטנים.
    חפש מזונות שיש בהם כמות מתונה של דגנים מלאים או שקול אפשרויות ללא דגנים אם לכלב שלך יש צרכים תזונתיים ספציפיים או אלרגיות.

האם האוכל של הכלב שלך עונה על הצרכים התזונתיים שלו?

כשמדובר בבחירת המזון המתאים לכלב הגזע הקטן שלך, זה חיוני להבטיח שהצרכים התזונתיים שלו מסופקים. להלן שלושה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון כדי להבטיח שהמזון של הכלב שלך מספק את החומרים המזינים הדרושים:

  • תזונה מאוזנת: אחד ההיבטים החשובים ביותר במזון הכלב שלכם הוא שהוא מציע תזונה מאוזנת. המשמעות היא שהוא מכיל יחס נכון של חלבונים, פחמימות, שומנים וויטמינים ומינרלים חיוניים.
    תזונה מאוזנת חיונית לבריאותו הכללית של כלבכם ויכולה לסייע במניעת חוסרים או עודפים שעלולים להוביל לבעיות בריאותיות.
  • שלב החיים ספציפי: לכלבים מגזע קטן יש צרכים תזונתיים שונים בשלבים שונים של חייהם. גורים, כלבים בוגרים וכלבים בכירים דורשים כולם רמות שונות של חומרים מזינים כדי לתמוך בצמיחה, באנרגיה וברווחתם הכללית.
    חפש פורמולות מזון המותאמות במיוחד לשלב החיים של הכלב שלך כדי להבטיח שהם מקבלים את התזונה המתאימה.
  • שיקולים ספציפיים לגזע: לכלבים מסוימים מגזע קטן עשויים להיות בעיות בריאותיות ספציפיות הדורשות תשומת לב מיוחדת בתזונה שלהם. לדוגמה, חלק מהגזעים הקטנים נוטים לבעיות שיניים, בעוד שאחרים עשויים להיות בעלי קיבה רגישה או אלרגיות.
    הבנת הצרכים הספציפיים לגזע של הכלב שלך יכולה לעזור לך לבחור מזון שמתייחס לדאגות אלה, כגון אכלה ידידותית לשיניים או נוסחאות מרכיבים מוגבלות.

חנות חיות אורבן פט מציעה מגוון רחב של מוצרים לגידול חיות במשלוחים עד הבית >>>

לסיכום

בחירת המזון המתאים לכלב הגזע הקטן שלך לא חייבת להיות מכריעה. עם הבנה ברורה של הצרכים התזונתיים של הכלב שלך, מודעות לדאגות בריאותיות ספציפיות לגזע וידע לגבי איכות המרכיבים, אתה יכול לקבל החלטה מושכלת.

זכור, האוכל הנכון יכול לעזור לחבר הפרוותי שלך לחיות חיים בריאים ומאושרים יותר. אז, קח את הזמן שלך, עשה את המחקר שלך ובחר בחוכמה!

 
גלילה לראש העמוד