בטון מוחלק: הטרנד של עיצוב המשרדים מחלחל גם לבתי היוקרה

בטון מוחלק לבית

עיצוב הפנים בעשור האחרון נע לשני כיוונים שונים – מחד עיצובי יוקרה חמימים המשלבים אלמנטים כפריים קלאסיים ומאידך, הניגוד הגמור לו – עיצוב מודרני חד ונועז המשלב חומרים שעד כה היו נחשבים לגולמיים וקרים – מתכות, אבני שיש ובטון. אנו מגלים כיצד החומרים השונים שינו את מקומם – העץ עבר מרצפת הפרקט אל הקיר בחיפויים מרהיבים ויוקרתיים והבטון כבר אינו מציץ בביישנות מאחורי הקיר או ברצפת החניון אלא מעטר בצבעים ובטקסטורות שונות רצפות של חללים גדולים. במאמר זה נגלה מה התכונות שהפכו את הבטון לסינדרלה של תחום הריצוף בשנים הללו?

מגוון חדש של אפשרויות

לא בכדי הבטון זכה כיום לעדנה מחודשת. האפשרויות העצומות שיש מבחינת צבעי הבטון, הטקסטורה בה יופיע ואף המראה המיוחד של בטון מוחלק במקצועיות מהווים תחליף אטרקטיבי לריצופי שיש יקרים וקשים לתחזוקה. באמצעות אשלייה של "מרצפות" בטון רחבות מימדים הנוצרת באמצעות חריצת הבטון בזוויות שונות ניתן ליצור לוחות במראה יחודי וטקסטורות מונעות החלקה. חריצת הבטון יכולה להיות גם בזוויות עגלגלות וליהראות לעין הבלתי מנוסה כמו לבנים אפרפרות היוצרות מתחמי חוץ ופנים מרתקים במיוחד.

אמירה עיצובית מתחכמת

בטון מוחלק מתאים גם לעיצובים הכוללים את הברק הטבעי שאנו מכירים מרצפת גרניט או אבנים טבעיות אחרות. היכולת לשוות לבטון כל צבע או צורה שנחפוץ, לבחור במרקם מט או מבריק ואף להמשיך את הקו העיצובי גם במדרגות העולות מהרצפה או יורדות משטחים משרדים ומסחריים מטה למדרכה ברחוב פותחות בפנינו אינספור אפשרות – תוך הוספת אמירה עיצובית מתחכמת. חברות המנוסות בעבודה עם בטון מוחלק מסוגלות היום לשוות לבטון כמעט כל טקסטורה בה תחפצו וליצור רצפה קלה מאד לתחזוקה. מדוע?

קל לתחזק – לנקות ולהסתיר כתמים

בטון מוחלק הוא בעל תכונה מיוחדת שהפכה אותו לאופציה מועדפת על מעצבי מתחמי חוץ. הוא עמיד בפני פגעי מזג האוויר יותר ממרצפות אחרות, קל מאד לניקוי ודוחה את מרבית הכתמים. שכבה מיוחדת המצפה את רצפות הבטון המוחלק הופכת אותו לדוחה-מים ולכן קל מאד לייבשו לאחר שטיפה יסודית של הרצפה או גשם מזדמן במתחמי החוץ. בזכות יתרונות אלה חלק מהחברות בוחרות גם למקם אריחי קיר המשלבים את יתרונות הבטון המוחלק ולשמור על קו אחיד בנישות שנבנו מראש ומיועדות למיקום בצמחיה או תאורה המדגישה חלק זה או אחר בחלל.

לסיכום, נראה שהטרנד העכשווי של  עיצוב רצפות וחללים באמצעות בטון מוחלק מתחיל להיות חלק מהמיינסטרים  ואנו רואים אותו לא רק בעיצוב מתחמי יוקרה אלא גם בעיצובי בתים פרטיים ודירות ברחבי הארץ, לצד עיצוב מתחמים מסחריים, משרדים ואף אולמות אירועים. עם השנים מגוון אפשרות הצבעים, הטקסטורות והעיצובים השונים גדל וייתכן שבמשרד האחרון בו ביקרתם ראיתם עיצוב חדשני של בטון מוחלק ו…WOW  אפילו לא שמתם לב שלא היה זה ריצוף באמצעות אריח סטנדרטי.

 
גלילה לראש העמוד