בטון מלוטש: הבית לא צריך (כמעט) שום דבר נוסף

 

משטח בטון מלוטש מיוצר בתהליך מכני של שחיקה וליטוש עם חומר כימי שחודר לחומר ומספק לו מרקם שונה. בנייה עם בטון מלוטש מספקת יתרונות תחזוקה לטווח הארוך, יעילות תקציבית, יעילות תאורה מוגברת, יתרונות סביבתיים ועוד הרבה יתרונות שתיכף נדבר עליהם.

בטון מלוטש הוא בטון שעובד באמצעות סדרת שלבים של ליטוש בתהליכים מכניים עם כימיקלים שחודרים לבטון ויוצרים תגובה כימית על מנת לעזור בהקשחת אבקת הבטון על פני השטח.

במהלך ליטוש ועיבוד פני שטח של בטון, עם כלי השחזה עדינים, ניתן ליצור מערכת ריצוף "ירוקה" כמו גם גימור של רצפה חלקה ומבהיקה עם מגוון צבעים ואפשרויות עיצוב דפוסים כגון נקודות, קווים, רשתות, וסגנונות עיצוב אחרים.

היתרונות של בטון מלוטש

  • עמידות גבוהה לטווח הארוך, גם בסביבות תעשייתיות קיצוניות.
  • אין צורך בתחזוקה שוטפת ומסובכת, רק בניקיון קל עם מים וסבון מדי פעם.
  • מניעת מתקפות חרקים וצמיחת עובש.
  • הפחתת בעיות קרדית אבק ואלרגנים.
  • שיפור התאורה הטבעית של הבית.
  • שימוש בחומרים טבעיים לבנייה.
  • מראה חלק ומדהים.

וזה עוד לא הכול

רצפות בטון מלוטש אינן מכילות תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) שפוגעות באיכות האוויר בבית ובסביבותיו, ויש גם את היתרון החשוב של הפחתת עלויות החשמל כתוצאה מהדגשת התאורה הטבעית ובקרת טמפרטורה באמצעות מינוף התכונות התרמיות החיוביות של הבטון לחימום וקירור טבעיים, מה שמסביר למה בטון מלוטש התפתח במהירות מפתיעה למערכת הריצוף הנפוצה ביותר.

מה הופך בטון מלוטש לירוק?

בטון מלוטש שמותקן כראוי יכול להחזיק מעמד כל החיים ורוב הסיכויים הם שאף פעם לא יהיה צורך להחליף את הריצוף. הריצוף מיוצר מחומרים ברי קיימא, שלא כמו חומרי ריצוף אחרים שטוענים שהם ברי קיימא כמו בטון מלוטש. חומר הגלם הדומיננטי למלט בבטון הוא אבן גיר, אחד המינרלים השופעים ביותר על פני כדור הארץ.

מסה תרמית והיכולת לשמור על חם רצפות בטון הם היתרונות שהופכים שיטת ריצוף זו כאידיאלית לעיצוב בתים שפועלים על אנרגיית השמש. בחורף, רצפת הבטון סופגת את החום מאור השמש הישיר ומשחררת את החום המאוחסן כנדרש בלילה על מנת לשמור על חום החדרים.

לעומת זאת, במהלך הקיץ הישראלי החם, רצפות בטון מלוטש שמוגנות מפני החשיפה לשמש שומרות על יותר קרירות וכך ניתן להשתמש ביתרונות החומר להפחתת עלויות מיזוג האוויר.

בטון מלוטש גם חסכוני יותר משיטות ריצוף אחרות

אין צורך לקנות ולהתקין ציפוי רצפה נוסף להנחלה מעל הרצפה הקיימת. בטון מלוטש עמיד לטווח הארוך, מה שאומר שאין צורך לתחזק אותו בעלויות גבוהות בתדירות גבוהה.

כלומר, אתם חוסכים את עלויות החלפת הריצוף אחת לכמה שנים, כמו שיש צורך עם שיטות ריצוף אחרות שפחות עמידות לטווח הארוך.

אבל לא מתחילים לפני שמתייעצים

אנשי מקצוע בתחום הבנייה בבטון יסבירו לכם על היתרונות של ריצוף עם בטון מלוטש על רצפות חדשות או קיימות, וחשוב להבין היטב את כל המאפיינים של הפרויקט לפני שבוחרים את שיטת הבנייה, השיפוץ או הריצוף שמתאימות לכם באופן אישי.

כי זהו תהליך רב שלבי שדורש כלים וציוד מיוחדים, ולכן מומלץ מאוד שלא לנסות לבצע את העבודה לבד, אלא לקרוא למומחים בתחום. בינתיים בואו נדבר קצת על תכונות החומר והיתרונות המדהימים שלו.

 
גלילה לראש העמוד