דברים שחשוב לקחת בחשבון רגע לפני שמשפצים

 

אתם משפצים כי אתם רוצים שהבית שלכם יראה יפה יותר ויהיה נוח יותר. לכן, כדאי להתבונן על תכנית השיפוץ של הבית שלכם כאל תכנית עסקית או כאל הפרויקט המיוחד שלכם, אותו אתם מתחילים מאפס.

אם אתם שוכרים מעצב פנים, אין בעיה כי הוא יתכנן עבורכם את השיפוץ (ממש כמו שאם תיקחו חברה לייעוץ משכנתא היא תתכנן עבורכם תמהיל משכנתא, או מחזור משכנתא). אבל אם אתם רוצים לחסוך כסף, הצעד הראשון שלכם יהיה לקחת פיקוד על הפרויקט ולעשות זאת בעצמכם.

המפתח לשיפוץ הבית הוא לתכנן את התהליך לפני שאתם מתחילים בשיפוץ.

  • הפרד ומשול

אם אתם משפצים בעצמכם, עליכם להתמקד עם התמונה הגדולה ועם החלקים הקטנים. אתם יכולים להחיל את הגישה כי ״השלם גדול מסכום חלקיו״ גם על פרויקט שיפוץ הבית שלכם, ולהציע תכנית שיפוץ נפרדת לכול חדר בבית.

  • תקצוב

כיוון שאתם רוצים שהשיפוץ יהיה כלכלי, חשוב להחליט על גבולות התקציב. אל תעריכו את התקציב הערכת יתר. להיפך, המעיטו בערך התקציב ואז התחילו לבדוק את הצרכים שלכם.

  • מחקר

כשתתחילו במחקר תופתעו ממגוון האפשרויות. למשל, תוכלו לוותר על אריחי רצפה יקרים ולבחור במקומם ברצפת בטון מוחלק. חומר נפלא וטרנדי מאוד, שמאפשר לכם ריצוף בהתאמה אישית, בגוון ובמרקם המועדף עליכם ובמחיר נוח.

כשאתם רוצים לשמור על גבולות התקציב, זכרו שאתם מחפשים רהיטים שאתם אוהבים, צבע שאתם רוצים, או את חיפוי הקירות המועדף עליכם. סביר להניח שתמצאו את רוב הדברים במחיר טוב אם תנצלו את החנויות המקוונות או את חנויות יד שנייה. נסו לקשט את ביתכם בצורה יפה ובכול זאת כלכלית.

דלתות יוצרות רושם ראשוני

הרושם הראשוני של הבית שלכם הוא הדלת. אם הדלת החיצונית הקיימת עדיין במצב טוב, תוכלו לצבוע אותה מחדש. אגב, כשאתם מחליטים לצבוע את דלתות החדרים, בחרו בצבעים בהירים במיוחד, כדי לייעל את תאורת הבית שלכם.

חדרים קטנים לא חייבים להיראות קטנים

אם אתם משפצים כדי לגרום לבית הקטן להיראות גדול יותר, אז אחת הדרכים הלא יקרות והיפות להשגת מטרה זו היא להשתמש במראות. זו טכניקה לא יקרה שבה משתמשים אדריכלים מפורסמים מזה שנים רבות.

מטבח ואחסון

כשאתם מתכננים לשפץ את הבית, אתם בוודאי מנסים להעלים את העומס והבלגן ולמקסם את אזורי האחסון שלכם. השימוש במלוא הקיבולת של המטבח שלכם יוכל לעזור לכם למזער את בעיות האחסון שלכם.

כדי לשמור על גבולות התקציב, תוכלו לבנות בעצמכם ארון מטבח בשיטת DIY, לרכוש מחסן מחומרים ממוחזרים, או לנסות למצוא ארונות זולים ברשת החנויות שמוכרת ריהוט זול במיוחד אבל עדיין מעוצב.

אף אחד לא מכיר את שטח המטבח שלכם יותר טוב מכם. אז אם כבר יש לכם מספיק ארונות אחסון במטבח, במקום להחליף אותם תוכלו פשוט לצבוע אותם מחדש, והמטבח ייראה נהדר, כמו חדש.

האור מגיע דרך החלונות

כבר אמר, מי שאמר: ״חצי מחוויית המגורים בתוך הבית, הוא האפשרות לראות את הטבע בחוץ״. אז כשאתם משפצים את הבית זו הזדמנות לתכנן חלונות גדולים. אם אתם לא מסוגלים להתחיל לשנות את החלונות בחדרים השונים, לפחות עשו להם מייקאפ בעזרת צבע חדש. עדיף לבחור בגוון בהיר יותר מצבעי החדר, כדי למקסם את האור שמגיע מבעד לחלונות.

שיפוץ האמבטיה

אם אתם מתכננים להחליף את האסלה, את השירותים ואולי את המקלחת, התכוננו מראש. לכו לבדוק אילו אביזרי אמבטיה יתאימו לכם, ובחרו את האביזרים בגודל המתאים לחלל האמבטיה שלכם, באופן שישאיר מספיק מקום נוח לתנועה בחלל.

שיפוץ הרצפה

אם התקציב שלכם מוגבל, אז שיפוץ הרצפות עלול להיראות לכם יקר. אבל כפי שכבר הזכרנו, למרבה המזל יש היום פתרונות שהם גם יפים, גם קלים לתחזוקה וגם נוחים לכול כיס. כמו בטון מוחלק, או אריחי בטון מעוצבים המציעים לכם שפע של עיצובים שיאפשרו לכם ליצור רצפה ייחודית אך ורק לבית שלכם.

ולבסוף, כמו שאתם לא מתכננים לצאת לקורס ייעוץ משכנתא כדי לקבל משכנתא מהבנק, כך אתם גם לא חייבים להיות אדריכלי פנים כדי לעצב את הבית שלכם. יש היום מיליוני רעיונות ברשת המקוונת שיוכלו לעזור לכם לחסוך ולעשות דברים בעצמכם.

 
גלילה לראש העמוד