הדברה לאחר שיפוץ דירה: האם אנחנו צריכים?

Screenshot_21

שוק הנדל"ן שמחיריו רק הולכים ומאמירים, הופכים שיפוצי דירה שונים שנעשים לפרויקטים כדאיים. כאשר אנחנו מסיימים לשפץ את הדירה שלנו, אין זה משנה אם מדובר בשיפוץ של דירה או בניין אחד מן הדברים הנהוגים הוא להזמין שירותי הדברה וניקיון לסיום התהליך בצורה נכונה ובריאה.

במהלך מאמר זה נסקור האם אנו צריכים לבצע הדברה לאחר שיפוץ דירה, איך נבצע את ההדברה, איך מוצאים בעל מקצוע מהימן לשם ביצוע המטלה ומה קורה בעת השיפוץ? הישארו איתנו!

הדברה לאחר שיפוץ דירה: מה קורה בעת השיפוץ?

כאשר אנחנו מדברים על שיפוץ דירה, אנו מדברים בשפה המקצועית על כר פורה למזיקים רבים להצטרף ולהיות חלק מהחגיגה החדשה.

בין המקרים השכיחים אשר יכולים לגרום למזיקים רבים להצטרף לחגיגה, אנו רואים:

פסולת בניין – במהלך שיפוצים, כמו בכל שיפוצים ישנה פסולת בניין אשר לא עוברת תהליך פינוי ישר עם סיום יום העבודה ולעיתים נאגרת עד לסוף הפרויקט. פסולת בניין זו מהווה כר פורה למסתור עבור מזיקים שונים.

נוצרים סדקים – במהלך שיפוצים נוצרים סדקים, אלו יכולים להיות כתוצאה מהחלפת קרמיקה במקלחת, שבירת קיר או אפילו קידוחים שונים. אל הסדקים האלו עלולים להצטרף מזיקים שונים ולקונן שם. לכן, אנו ממליצים בכל אופן לאחר ובמהלך השיפוץ לבדוק את כל הרובות.

חלונות פתוחים – כאשר אנו משפצים, במקרים רבים רוב החלונות פתוחים על מנת לספק מעט אוורור לצוות המשפצים. כמו גם העברת ציוד ופסולת מחוץ לדירה באמצעות כלים ייעודיים. דלת הבית פתוחה יותר מתמיד ושילוב של כל אלו ביחד יכול להכניס מן הסביבה מזיקים רבים ושונים אשר יהפכו את הבית שלנו למקום חם ונעים לגדול בו.

מתי יש לבצע את ההדברה?

לא יהיה חכם במיוחד לבצע את ההדברה טרם השיפוץ מאחר ובמהלך השיפוץ יכולים להצטרף אלינו חרקים ומזיקים חדשים, כמו גם לא במהלך השיפוץ עצמו.

לאחר כל השיפוץ ולאחר שבדקנו שהכל נעשה בצורה מקצועית, אין סדקים או פערים במרצפות השונות, בכלים סניטריים שונים – עלינו להתחיל עם תהליך ההדברה והרחקת יונים במידת הצורך.

מה הם סוגי ההדברות השכיחים ביותר?

ידע זה כוח, לכן לפני שאתם מזמינים אליכם מדביר לבית עליכם לדעת מה הם סוגי ההדברות הנפוצות ביותר ומה כל אחת מהם אומרת.

הדברה כימית – זו בעצם ההדברה המדוברת והשכיחה ביותר, הדברה זו עולה לכולנו כאסוציאציה בראש כאשר אנחנו מדברים על הדברות. הדברה זו נעשית באמצעות חומרים כימיים שונים אשר מטרתם לפגוע במערכות העצביות השונות של החרקים ולהשמיד אותן.

הדברה על קולית – הדברה אשר נעשית באמצעות רעש על קולי אשר לא ניתן לשמיעה על ידי בני אדם אך גורם למטרד רב עבור בעלי חיים ושלל מזיקים. רעש זה גורם למזיקים להבין שהמקום בו הם נמצאים בו הוא לא מקום אידיאלי למגורים או לקינון ומכריח אותם להמשיך הלאה לשלב הבא.

הדברה ירוקה – הדברה זו נעשית באמצעות חומרים אורגניים וירוקים אשר לא פוגעים בסביבה כלל. הדברה זו משנה את "תנאי המחייה" של המזיקים ובכך גורמת הם לעזוב.

בחירת מדביר היא מלאכת מחשבת של ממש וכך יש גם להתייחס אליה. בדקו שלמדביר שלכם רישיון הדברה בתוקף.

 
גלילה לראש העמוד