היתרונות הרבים של מדרגות בטון

 

אם יש לכם מרפסת מוגבהת או דלת כניסה שבנויה גבוה יותר משביל הכניסה, על שטח שלא קל לטפס עליו, אתם צריכים מדרגות חיצוניות.

הסוגים הנפוצים ביותר של מדרגות חיצוניות הם מדרגות עץ, אבן טבעית, לבנים או מדרגות בטון. אם בחרתם בבטון, בחרתם נכון. בואו נבחן את היתרונות של החומר הזה לבנייה.

בחירת הצורה והגודל ונקודה קטנה שחשוב שתזכרו לגבי העלות

לא לכל המדרגות יש משטח אנכי ישר. חלק מהמדרגות בנויות בצורה מעוקלת או שצריך לבנות אותן בצורות מיוחדות על מנת שיתאימו לרווחים שאינם סדירים בין מדרגה למדרגה.

היופי של מדרגות בטון הוא שהקבלן יכול לבנות אותן כך שיתאימו לצרכים שלכם. בניגוד לעץ או לבנים, שהם חומרים נוקשים, בטון הוא חומר גמיש שמאפשר, מבחינת עיצוב, יצירת צורות שונות לפני שהוא מתקשה לתכונה קבועה ומוצקה.

לדוגמא, אזור צר או מגושם עשוי לדרוש סט קטן של מדרגות, כך שהיכולת ליצור בטון בצורות שונות מאפשרת לקבלן להתאים את המדרגות בדיוק למרחב, והוא יכול להגיע לרמת גימור מעולה מבלי לייקר את עלות החומרים. אז חשוב שתעבירו לקבלן את הרושם שאתם מבינים על מה אתם מדברים כשאתם מזמינים ממנו בניית מדרגות בטון, ליתר בטחון.

בחירות עיצוב

יחד עם הצורה, אפשר לבחור את המרקם והצבע של מדרגות בטון. אם אתם אוהבים את המראה המסורתי של גימור אפור חלק, אתם יכולים לבחור באפשרות זו, אבל אם אתם רוצים מדרגות מעוצבות יותר, יש לכם כמה אפשרויות. אפשר ליצור עיצוב מחורץ להוספת עניין חזותי, ואם רוצים עוד יותר מרקם, אפשר ליצור גימור חשוף שנראה כמו חלוקי אבן.

יתרון נוסף של בחירת בטון לפרויקט המדרגות החיצוניות שלכם הוא היכולת להוסיף צבעים מותאמים אישית. במקום הגוון האפור הרגיל של הבטון, אפשר לערבב פיגמנטים עם נוסחאות מיוחדות שמוסיפות צבעים ונותנות למדרגות שלכם את האסתטיקה שמבדילה אותן מכל המדרגות שבכל הבתים של השכנים.

עמידות מתמשכת

אחד השיקולים הכי חשובים בבחירת מדרגות בטון, הוא שיקול העמידות במבחן הזמן. כאלמנט חיצוני, המדרגות חשופות כל הזמן לרוח, לגשם, לשמש ולתנאים אחרים של מזג האוויר הישראלי. בעוד שבליה יכולה לגרום לשחיקה לאורך זמן, מדרגות בטון שמותקנות היטב יכולות להחזיק מעמד שנים ללא פגיעה. בטון גם עמיד בפני ריקבון, כך שהוא יכול לעמוד היטב בתנאי לחות.

אפשר להבטיח עמידות באמצעות טיפול, איטום ושמירה על המדרגות עם מילוי סדקים וביצוע תיקונים קטנים מדי פעם.

תחזוקה קלה

לעומת חומרים אחרים של מדרגות, כמו למשל עץ, בטון כרוך בתחזוקה קלה למדי. בעוד שצריך לטפל במדרגות מדי פעם, אין צורך לחדש או לאטום אותן כל הזמן. גם אין צורך לקנות חומר ניקוי מיוחד או לשכור מכונות גדולות על מנת לשמור עליהן מפני לכלוך.

מהרגע שהתקנתם מדרגות בטון בגינה או בכניסה לבית, כל מה שצריך זה לשטוף אותן מדי פעם עם צינור או עם מים וסבון כדי לשמור על הניקיון והמראה הטוב שלהן.

ומה קורה אם תרצו לשנות את המדרגות?

למרבה המזל, בטון הוא חומר חזק שקל לכסות אותו. בהתאם לצרכים שלכם, אתם יכולים לכסות את המדרגות החיצוניות עם חומר ציפוי או פורניר, שנותן למדרגות מראה חדש לגמרי באמצעות חיקוי של חומרים אחרים כגון אבן טבעית.

 
גלילה לראש העמוד