חיפוי קירות – כבר הרבה יותר מאופנה

אחת לכמה זמן אנחנו מגלים סגנון עיצוב חדש אשר תופס העין והופך להיות לסגנון המוביל בכל מה שקשור לעיצוב בתים ומבנים באופן כללי. לעיתים מדובר על סגנון אשר מתקבע ונשאר איתנו, בצורה כזו או אחרת, לפעמים מדובר על סגנון אשר הולך כמו שהוא בא.

אין ספק שהתחום של חיפוי קירות חיצוניים ופנימיים הוא כבר הרבה יותר מאופנה, מדובר על סגנון עיצוב שהפך להיות חלק בלתי נפרד כמעט בכל מבנה, בין אם זה מבנה מגורים, מבנה מסחרי, ציבורי או אחר, וכן אנחנו יכולים לראות שימוש נרחב בסגנון זה, גם בתור חיפוי פנימי וגם בתור חיפוי חיצוני.

המהות של חיפוי קירות, כפי שאנחנו מכירים אותו הוא לקחת קיר מסוים, ובמקום לצבוע אותו, לתלות עליו תמונות או כל דבר אחר, פשוט מחפים אותו בחומר מסוים. בין אם מדובר באריחי קרמיקה, אריחי שיש, אבנים או כל דבר אחר שניתן להשתמש בו. במקרים רבים, חיפוי קירות מגיע ביחד עם אלמנטים נוספים, דוגמא רצפת בטון מוחלק, פרקטים או שיטת ריצוף אחרת, ובכך אנחנו למעשה יוצרים מבנה שונה לגמרי מהמבנים שאנחנו רגילים לראות, מהעיצובים הסטנדרטיים אשר התרגלנו אליהם במשך שנים רבות.

לפני שנסביר כיצד נכון לבצע חיפוי קירות, צריך לומר, כמעט בכל מבנה אנחנו יכולים להשתמש בשיטה זו. לא מדובר בשיטה שמתאימה אך ורק למבנים חדשים או רק למבני מגורים, מבנים מסחריים וכדומה. לכל מבנה אנחנו יכולים למצוא את סגנון החיפוי שמתאים לו. החוכמה היא לדעת גם למצוא את הסגנון המתאים וגם לשלב אותו עם מוטיבים אחרים, מתאימים.

כיצד נכון לבצע חיפוי קירות למבנה

בשלב הראשון אנחנו צריכים לבדוק את המבנה ואת הסביבה שלו. עלינו לבחון מה בדיוק הם כוללים, מה בדיוק יש בסביבה וכיצד אנחנו יכולים לשלב את החיפוי בצורה מותאמת. אין טעם לשלב על מבנה בסגנון כפרי חיפוי בסגנון קלאסי שמרני או על מבנה קלאסי לשלב חיפוי מודרני. זה לא תואם. אנחנו צריכים לדעת לבצע את ההתאמות הנדרשות.

בשלב השני אנחנו צריכים לבחור את הצבעים והחומרים הנכונים. כמו שאמרנו יש מגוון חומרים בהם ניתן להשתמש לצורך חיפוי קירות, כאמור אפשר גם למצוא מגוון צבעים לשם כך. צריך לדעת לבצע את ההתאמות, גם על פי הסביבה, וכן על פי החומרים שקיימים באזור.

בשלב השלישי אנחנו צריכים לבחון את גודל החיפוי, הן במובן של איזה חלק משטח הקיר אנחנו נרצה לחפות, האם נרצה לחפות את כולו או חלק ממנו, וכן גם על פי השאלה, באיזה גודל אריחים אנחנו נרצה להשתמש על מנת שנוכל לחפות את המקום. יש משמעות האם נשתמש באריחים גדולים או באריחים קטנים, הן מבחינת המראה והן מבחינת התחזוקה שלהם.

 
גלילה לראש העמוד