יש לכם מושג מה זה מיקרוטופינג בטון?

 

מיקרוטופינג בטון הוא מונח שמשמש לתיאור שיטה מתקדמת להגנה על בטון, והיום אפשר לראות את הטכנולוגיה הזאת במגוון רחב של חללים מסחריים ותעשייתיים, כמו גם בבתים פרטיים, או בכל מקום שיש בו רצפת בטון שחשופה לנזקים שונים שעלולים להתרחש עם הזמן כמו סדקים, כתמים ושחיקה.

זהו ציפוי מיוחד שמבוסס על מלט פולימרי שמשולב עם חומרים שגורמים לו להיות סמיך, כך שניתן ליצור אותו בעובי של מספר מילימטרים. זהו בטון עבה יותר שהצבעים שלו שונים מהצבעים המוכרים האחרים של הבטון, והעובי מגן באופן טוב יותר על שכבת בטון קיימת, כך שהרצפה נשמרת לטווח הארוך ללא סיכון לפגיעה או צורך בחידוש או החלפת הרצפה.

למי מתאים להשתמש במיקרוטופינג בטון?

מיקרוטופינג בטון מתאים לשימוש במגוון נרחב של חללים פנימיים או חיצוניים שיש בהם משטחי בטון קיימים אשר זקוקים להחלפה. וזה לא הכול. אפשר להשתמש בחומר זה גם על משטחים אחרים שאינם בטון.

כך, למשל, אפשר לצפות גם קירות ומשטחים ישרים או אנכיים, כמו גם את הדק בגינה, כך שהוא יישמר לטווח הארוך ויהיה מוגן מפני תעבורה גבוהה או פגעי מזג האוויר. חוץ מזה, ציפוי משטחים פנימיים וחיצוניים במיקרוטופינג מייתר את הצורך בפעולות תחזוקה.

אז אם אתם מבקשים לחדש ולחזק משטחים שונים בחלל העסקי או הפרטי שלכם, ולהגן עליהם לתקופה ארוכה, מה שאתם מחפשים זה ציפוי מיקרוטופינג.

מגוון עצום של אפשרויות

מיקרוטופינג בטון אפשרי לשימוש במגוון רחב של יישומים. למשל:

  • ציפוי או חידוש שבילי כניסה לבתים או למבנים.
  • חידוש וציפוי משטחי בטון ישנים פנימיים או חיצוניים.
  • ציפוי, חיפוי או חידוש אריחי מרצפות בפנים או בחוץ.
  • ציפוי ריהוט פנים או חוץ.
  • ציפוי חניונים או משטחי חניה פרטיים.
  • חידוש אמנותי לקירות באמצעות יצירת דפוסים מפוסלים.
  • ציפוי, ריצוף או חיפוי מדרגות.
  • עיצוב תפאורות לתערוכות או לבמות.
  • ציפוי משטחי שיש במטבח.
  • ציפוי משטחים שזקוקים להפחתת חום כמו למשל משטחי ברכות או דקים.

יתרונות התקנת בטון צבעוני

סגנון הבנייה התעשייתי שרווח היום הביא איתו עלייה גדולה בפופולריות של מיקרוטופינג בטון בעיצוב פנים. כשרוב האנשים חושבים על בטון, הם חושבים על אפור או ירוק חאקי, ובצדק, כי זה הצבע הטבעי שלו. אבל מיקרוטופינג בטון מהווה בסיס רקע נהדר לצבעים אחרים, כי הוא אצילי, אלגנטי ואוניברסלי, שאפשר לשלב אותו כמעט עם כל סגנון עיצוב פנים.

נניח שכל הבית שלכם מעוצב בגווני אפור ושחור, אבל אתם עדיין רוצים לשלב קצת גוונים חיים, תוכלו להשתמש במיקרוטופינג בטון עם צבעים שיוסיפו ממדים חדשים לגמרי לביתכם.

לא כולם יודעים, אבל:

מיקרוטופינג יכול להיות צבעוני, וזו הגדולה שלו. זהו חומר צבעוני רב תכליתי וקל לשימוש שנותן למעצבים אפשרויות יצירתיות יותר. קודם כל, באמצעות הוספת פיגמנט שחור, אפשר לשלוט על הצבע ולקבל כל גוון של אפור, מאפור בהיר עד כמעט שחור.

שנית, אפשר להניח לדמיון להשתולל ולעצב פתרונות נועזים יותר, כגון חדר אמבטיה מודרני של פוקסיה, רצפה כחולה כהה בסלון או קירות ירוקים כהים בחדר השינה. למיקרוטופינג בטון יש עוד יתרונות רבים שהחשוב שבהם הוא:

עמידות – פתרון ארוך טווח עם מעט או ללא תחזוקה כלל

אפשר לבחור מיקרוטופינג בטון ליצירת חללים מקורים בחוץ וליהנות משטחים מעוצבים שמחזיקים מעמד לאורך שנים. היתרון הגדול ביותר של החומר הוא העמידות שלו בפניה דהייה ושחיקה, כך שהצבעים והברק שלו אינם דוהים ללא קשר לשמש או לתנאים אחרים של מזג האוויר.

יתרון נוסף הוא עמידות החומר, כך שאין צורך לדאוג מפני עבודות תחזוקה ושדרוג, מה שחוסך הרבה זמן וכסף.

 
גלילה לראש העמוד