כלי העבודה המשמשים להחלקת בטון

בראש של רובנו, בטון לא נחשב לדבר יפה – אלא פשוט חומר חזק וחשוב שאפשר למצוא כמעט בכל אתר בנייה. אבל בשנים האחרון הבטון הפך פופולרי יותר ויותר בזכות שיטת עבודה ייחודית בשם "החלקת בטון" שמאפשרת את שילובו כפריט דקורטיבי לכל דבר.

החלקת בטון היא למעשה טכניקה ייחודית המתאימה לכל מי שמעוניין במראה נקי ויוקרתי. ההבדל המרכזי בינה לבין יציקת בטון רגילה הוא רמת הגימור. במקום הבטון הגס שאנחנו מכירים, החלקת בטון מעניקה לבטון מראה נקי ומאפשרת את שילובו בחלל מעוצב. היתרון המרכזי בשימוש בבטון מוחלק הוא העובדה כי בניגוד לחומרים אחרים כמו קרמיקה, הבטון החלק הוא איתן וחזק כמו הבטון הרגיל, ועל כן יש לו חיים ארוכים והוא חסכוני במיוחד. ניתן להשתמש בטכניקה הזו לפנים הבית, לגגות או למרפסות, לריצוף הרצפה או אפילו כתחליף לדשא.

בעת ביצוע החלקת בטון ישנם מספר כלי עבודה מקצועיים בהם אנו משתמשים:

מיכל לערבול בטון

מערבל בטון הוא אולי בעצם הבסיס החשוב ביותר בכל הנוגע לעבודה עם בטון, שכן מערבלי הבטון משאירים את החומר בתנועה מתמדת ומונעים ממנו התייבשות. חשוב לדעת שישנם שני סוגים עיקריים של מערבלי בטון; הראשון הוא מערבל בטון המיועד ליציקות קטנות. אלו מערבלי בטון קטנים שנמצאים באתר הבנייה, ומאפשרים הכנה במקום של הבטון ויציקתו בזמן העבודה. הסוג השני הוא מערבל בטון נייד, שאלו אותם מיכלים שאנו רואים בכבישים. מיכלים אלו מכילים כמות גדולה מאוד של בטון, והם מובנים על גבי משאית ומגיעים לאתר העבודה.

רשת ברזל

כלי עבודה חשוב נוסף הוא רשת הברזל, המאפשר יצירת בטון מזוין. הערבוב בין הבטון לבין רשתות הברזל יוצר חומר חזק במיוחד, המונע סדיקות, התעוותויות, ואף יצירה של חלודה. לפני יציקת הבטון יש לפרוש את רשת הברזל על כל המשטח, ואת הבטון יש לשפוך על גבי רשת הברזל.

 

מעדר

שלב נוסף בעבודה הוא יציקת הבטון לתוך תבנית, וכלי העבודה העיקרי בשלב זה הוא המעדר. לעתים ניתן לשפוך את הבטון ישירות מהמשאית, בעיקר כשמדובר על תבניות גדולות. במקרים אחרים יש לשפוך את הבטון לתוך מריצות, ומשם לפזר אותו בעזרת המעדר. בנוסף, אם יציקת הבטון מתבצעת בחצר, מעדר יעזור לכם ליישר את השטח לפני שפיכת הבטון – וזהו שלב משמעותי במיוחד.

פלס

לבסוף, כלי עבודה חשוב לא פחות להחלקת בטון הוא הפלס. פלס הינו מכשיר מדידה, באמצעותו ניתן לדעת האם השטח מאוזן ביחס לקרקע. פלס הוא הכלי שיעזור לכם לקבוע האם העבודה היא חלקה וישרה, ולמעשה הוא זה שיעזור לכם ליצור עבודה איכותית בעלת גימור חלק.

 
גלילה לראש העמוד