לתת את הטון בנייה ועיצוב בבטון

נדמה כי בשנים האחרונות חווה הבטון תחייה מחודשת וחזרה לקדמת הבמה של עולם העיצובים, אך אסור לשכוח כי הבטון היה ועודנו חומר המשמש בעיקר לבנייה ושיפוץ, אם מדובר בבית הפרטי שלכם, חשוב להשכיר את שירותם של אלו היודעים להשתמש בו.

צמנט, חול, חצץ ומים יוצרים יחד את תערובת הבטון, כשזו מתייבשת נוצר לנו חומר חזק ויציב בגווני אפור. הבטון הוא החומר העיקרי המשמש את תעשיית הבנייה בארץ (וייתכן שגם בעולם) כאשר ניתן וחובה ליישם אותו במגוון שיטות בנייה כמו: יציקות תקרה ועמודים תומכים, מרתפים וחדרי ממ"ד, בהם בדרך כלל יתווספו לבטון גם רשתות פלדה כדי לחזק אותו יותר ולהקנות לו את השם בטון מזויין.

הבטון כסמל  

אם נשים לרגע בצד את התכונות החומריות שלו שהן החוזק, העמידות ובעיני רבים גם יופי,  הבטון הוא יותר מצבע או שיפוץ כזה או אחר, הבטון הוא אופי והוא בחירה בחומר המסמל ומייצג את אופי בעלי הבית שבחרו ליצור בו את חזית ביתם.

בשנות ה- 20 של המאה הקודמת נחשבו העיצובים בבטון לפורצי דרך (באיטליה) ומסמלי קידמה וחזון ולעומת זאת בברית המועצות היה הבטון סמל לאחידות, עמידות, כוחניות  ושוויון לצד סמל של פשטות ודיכוי של האוכלוסייה.

בישראל נחשב הבטון לסמל עבור קידמה והתפתחות של מדינה קטנה וצעירה, עם הקמת המדינה קמו גם מפעלי בטון ומלט שפעילים עד היום, המוכר שבהם הוא מפעל "נשר" הממוקם באזור רמלה.

עבודות בטון

אתם רוצים להגדיל את ביתכם ויש לכם אישור לבניית חדר נוסף, אתם מעוניינים לשפץ את מרתף ביתכם ולהפוך אותו ליחידת דיור או שבכלל בא לכם להקים חומה יפה וגבוהה מסביב לחצר. עבור על אלו ועוד אתם בראש ובראשונה צריכים להיוועץ עם קבלן שיפוצים מומחה ואמין, כזה שידע לקרוא את תכנית המתאר של ביתכם וידע כיצד לתכנן עבודה שתהה בטיחותית, עמידה לאורך זמן וכמובן לשביעות רצונכם ובהתאם לתקנים הנהוגים בארץ.

עיצובים בבטון

עיצוב בבטון היא מגמה חמה בישראל, קבלנים רבים העוסקים בתחום השיפוצים עושים את ההסבה וההתמחות לעבודה עם התוצר הסופי שנקרא בטון מוחלק או בטון צרוב. מוצרי הבטון   הללו משמשים לעיצוב ושיפוץ אזורי פנים ובעיקר אזורי חוץ בבית.

תהליך העבודה עם בטון מוחלק נעשה בשתי שכבות של יציקה הדורשות ניסיון של קבלן שיפוצים וותיק. תחילה מיישרים את הקרקע ומחזקים עם רשתות ברזל ורק לאחר מכן יוצקים שכבה נוספת של בטון מסוג ב' 300 שהוא בטון רך יותר (בט קל), יוצרים בו חריצים לדמות מרצפות (אופציונלי) ולאחר מכן מחליקים את הבטון עם מכשיר הנקרא הליקופטר. כדי לצבוע את הבטון בגוון לבחירה יש לצרוב אותו עם חומצה (זה מקור השם בטון צרוב) לפני שלב ההליקופטר כדי לגרום לפעולה כימית הצורבת וצובעת את הבטון. בסוף התהליך מורחים חומר איטום – סילר ומניחים לקרקע להתייבש.

 
גלילה לראש העמוד