משדרגים את הבית? כל מה שחדש וכדאי להכיר

שידרוג הבית

שידרוג הבית

שיפוץ חלל הפנים של הבית מחייב היכרות עם הטרנדים האחרונות בתחום העיצוב. במאמר הבא נציג את האלמנטים החדשים ונבין מה מאפיין אותם

עיצוב פנים הוא תחום שמשתנה לעיתים קרובות. בין אם הסיבה לכך היא שיפורים טכנולוגיים או מגמות אופנתיות, אפשר כמעט מדי שנה לזהות שורה ארוכה של טרנדים חדשים. מעבר לכך, חלק מהטרנדים יורדים מהבמה רק כדי לחזור אליה אחרי תקופה מסוימת ויש גם אנשי מקצוע שעוקבים מקרוב את המגמות בעולם לפני שהם מייבאים אותן לישראל.

אז מה קורה ממש בימים אלו ואיזה טרנדים חייבים להכיר לפני שמשדרגים ומשפצים את הבית? קבלו 5 אלמנטים שאסור לפספס:

  1. ארונות הזזה

ארונות הזזה משתלבים נהדר בחדרי שינה ובחדרי ארונות ייעודיים. במקום להגביל את בני המשפחה עם דלתות שנפתחות כלפי החזית, אפשר להרכיב דלתות הזזה על ארונות מעוצבים ונגישים.

כמו כן, אלו בדרך כלל ארונות גדולים שהחלוקה הפנימית שלהם מתאימה מאוד לצרכים של הורים לילדים ותינוקות. הסוד הוא לתכנן את הארון לפי אופי השימוש ולהביא בחשבון גם ווי תליה, מגירות ומדפים.

  1. פתרונות אחסון יצירתיים

עליית מחירי הנדל"ן מחייבת בעלי בתים ומעצבי פנים לחשוב מחוץ לקופסא. כאן נכנסים לתמונה פתרונות אחסון יצירתיים, כמו למשל נישות גבס או מגירות שאותן אפשר לתלות על הקיר במקום המדפים הרגילים. ככל שיש בבית יותר פתרונות אחסון, כך קל לחסוך במקום ולשפר את איכות החיים.

  1. שולחן מודולארי

בסגנון עיצוב מודרני מציבים את הפונקציונאליות בראש סדר העדיפויות. אם אתם רוצים לראות את זה מקרוב וגם ליישם בסלון, מה שחיפשתם הוא כנראה שולחן מודולארי עם 3-5 חלקים.

בניגוד לשולחן הרגיל שנראה כל הזמן אותו דבר, שולחן מודולארי נפתח ונסגר לפי הצרכים שלכם, החלקים שלו מתכתבים אחד עם השני אך עומדים בפני עצמם ואת המשטח העליון שלו אפשר להשיג במגוון רחב של צבעים.

  1. גופי תאורה עם עמעם

חלל מואר יוצר אשליה אופטית של גודל ומרחב. הבעיה היא שלא כל היום יש מספיק תאורה טבעית שחודרת דרך החלון, מה גם שחלק מהדירות בכלל לא נמצאות בחשיפה לשמש. הפתרון הוא להשתמש בגופי תאורה גדולים עם עמעם ולשלוט בתאורה המלאכותית בלי להיות תלויים במה שקורה בחוץ.

בנוסף, גופי תאורה עם עמעם מתאימים מאוד לחדרי שינה של הורים ויכולים לשמש גם בני נוער. מבחינה פרקטית, צריך לזכור שאת גופי התאורה רוכשים לפי שיקולים דקורטיביים ואת העמעם מתקינים בעזרת חשמלאי.

  1. בטון מוחלק

בטון מוחלק הוא אלמנט מומלץ עבור בעלי בתים שלא רוצים להסתפק רק בשדרוג ומעדיפים שיפוץ מאסיבי. אם כבר נכנסים לשיפוץ כזה, כדאי לדעת שהבטון המוחלק מתאים מאוד לבתים גדולים והוא חזק ועמיד לאורך שנים.

 
גלילה לראש העמוד