משפצים את הבית? הכירו את היתרונות של בניה עם רצפת בטון

wear-3289266_640

 

רצפת בטון מגיעה בצורות רבות והיא משנה את כל הבית. היתרונות העיקריים שלה הם נוחות תרמית גדולה, קלות תחזוקה ומראה מרהיב. אפשר להשתמש בבטון על מנת ליצור רצפה חדשה או לצפות רצפה קיימת, או לבחור בשילוב של השניים.

הרצפה יכולה להיות מותקנת בפנים או בחוץ, אבל הנקודה המשמעותית היא שאתם יכולים לשכוח מקווים ופסים של בלטות, שצוברים אבק, פירורים ולכלוך, ולהתחיל לחיות כאילו אתם גרים במוזיאון. לבטון יש אנרגיה מגולמת גבוהה, והוא נחשב לחומר הנפוץ ביותר בשנים האחרונות לבניית בתים פרטיים או חללים עסקיים.

אז מה אתם מעדיפים: לבן, צרוב או מלוטש?

בטון לבן יכול להגיע לגוונים ממש בהירים, כמו קרם ושמנת, אבל בארץ הוא לא כל כך פופולארי כי קשה לתחזק אותו.

בטון צרוב הוא בטון שמכיל חומצה מיוחדת שצורבת אותו, אבל אז אי אפשר לשנות את הדוגמא שמתקבלת. אבל מלבד החיסרון הקטן הזה יש את היתרון של מראה מעונן שהוא מעשי וקל יותר לתחזוקה.

אם אתם רוצים לבחור מראה ייחודי לבית שלכם, ומעוניינים בשליטה בתוצאה שתתקבל וברמת הגימור, אפשר לבחור בטון מלוטש ולהשיג תוצאה מיוחדת יותר של רמת גימור מאט או עם ברק מיוחד.

היתרונות הלא צפויים של רצפות בטון

מעבר לשיקולי המראה ונוחות התחזוקה, רצפת בטון מגיעה עם עוד כמה יתרונות חשובים, למשל:

נוחות תרמית

"מסה תרמית" פירושה הפוטנציאל של חומר לאחסן ולשחרר אנרגיה תרמית, כמו שמערכת מיזוג אוויר עושה, רק בעלויות הרבה יותר נמוכות וביעילות גבוהה יותר.

זה יתרון חשוב במיוחד לאקלים הישראלי, שרוב הזמן הוא נוח, וכדי להפיק את מרב היתרונות התרמיים של רצפת בטון, מומלץ לשקול גם בניית קירות בטון שמספקים את היתרונות של ויסות כל הטמפרטורה במבנה.

איך בטון קשור למיזוג אוויר?

שימו לב. בחורף, רצפת בטון מתוכננת כך שהיא סופגת חום מהשמש או ממקורות אחרים שיש להם אנרגיה נמוכה. החום הזה מאוחסן על ידי המסה התרמית של הבטון והוא מוקרן מחדש במשך שעות רבות לאחר מכן.

בקיץ, לוחות הבטון מוגנים מפני אור שמש ישיר, והם חשופים לבריזה הלילית והחשיכה הקרירה, כך שהחום שמצטבר במהלך היום מתפזר והאווירה בבית קרירה ונעימה. בהתאם למיקום של הבית, אפשר לבודד היטב את הבית על מנת להשיג את הטמפרטורה היציבה של כדור הארץ: קרירות בקיץ וחום בחורף.

בתקופת החורף, האנרגיה הסולרית שנאגרת מהשמש מגבירה את טמפרטורת פני השטח של לוחות הבטון לרמה נוחה מאוד.

תוחלת חיים ארוכה

רצפת בטון, כשהיא מותקנת כראוי, כלומר, עם בטון דחוס היטב, נושאת תוצאות לא רק של מראה חלק, מבריק ומרהיב, אלא גם עם מניעת אזורים על הרצפה שיש בהם חורים או גבשושיות, מה שמונע חדירת מזיקים זוחלים לבית או התפתחות פטרת או עובש. במצב הזה, לבטון יש תוחלת חיים כמעט בלתי מוגבלת.

המלצה לסיום

אם בונים בית חדש או מתחילים פרויקט רציני של שיפוצים, ואתם שוקלים להתקין רצפת בטון כחלק מהתחדשות הבית, כדאי לבחור חברה שמתמחה בעבודות בטון ולא לסמוך רק על קבלן הבנייה או השיפוצים שלכם. בחירה נכונה של איש מקצוע מיומן עם מספיק שנים בתחום תוביל למניעת בעיות של סדקים או איטום בטווח הארוך.

ועוד משהו לא פחות חשוב: קשה מאוד לפרק רצפת בטון ולכן אתם חייבים להיות בטוחים כמעט במאת האחוזים שאיש המקצוע שבחרתם לפרויקט שלכם, פשוט יודע מה הוא עושה.

 
גלילה לראש העמוד