ניסור בטון בצפון

construction-646460_640

כרמיאל, חיפה והקריות, מגדל העמק, עפולה, צפת, טבריה ועוד מושכים זוגות צעירים ובעלי משפחות אשר מעדיפים להתרחק ממרכז הארץ הרועש והסואן ומעדיפים לגור במקומות ירוקים, במרחבים פתוחים עם אוכלוסייה איכותית ואורח חיים רגוע ושלו.

אזור הצפון עובר פיתוח מואץ בתחום הנדל"ן. נבנות בו שכונות חדשות, דירות חדשות, מבני חינוך וגם הדירות הישנות שנבנו בשנות העלייה הגדולה, בשנות החמישים והשישים, עוברות  הרחבות ושיפוצים ומתאימות את עצמן לסגנון המגורים המודרני.

כל מי שבונה מבנים חדשים או משפץ מבנים ישנים בצפון, או בכל מקום, נזקק לעבודות של ניסור בטון ביהלום בצפון. עבודות הניסור דורשות מקצועיות ומיומנות וכדי לענות על כל השאלות, פנינו אל אנשי המקצוע הטובים ביותר, שאלנו אותם שאלות וביקשנו מהם תשובות.

ניסור בטון בצפון – אנחנו שואלים, המומחים עונים

שאלה: מי צריך עבודות של ניסור בחומר הבטון?

תשובה: ניסור וחיתוך בחומר הבטון הן עבודות אשר מתבצעות במהלך בנייה של מבנים חדשים או שיפוץ של דירות ישנות. חומר הבטון נחשב לאחד החומרים החזקים והקשים בבניה וכדי לנסר אותו בדייקנות יש צורך בחומר קשה יותר שיצליח להתמודד בהצלחה עם חומר הבטון. ניסור בבטון מתבצע באמצעות מספר כלים שהמכנה המשותף שלהם הוא השימוש ביהלום, חומר מינראלי קשה אשר מצליח לנסר בקלות ובדייקנות גם את קיר הבטון העבה ביותר.

שאלה: האם יש צורך בליווי של מהנדס כדי לבצע עבודות חיתוך בבטון?

תשובה: כאשר מבצעים ניסור בבטון בעבודות שיפוצים כמו לדוגמא, פתיחה של פתחים בקיר הבטון לדלתות או לחלונות או קידוח בבטון ליצירת תשתיות למיזוג אוויר ועוד, אין צורך להיעזר במהנדס. אך כאשר רוצים לנסר עמודי בטון תומכים, לפתוח פתח למעלית או לעליית גג ועבודות נוספות העלולות לפגוע ביסודות הבניין, חשוב להיעזר בליווי של מהנדס בניין.

שאלה: האם היהלומים במסור הבטון הם יהלומים אמיתיים?

תשובה: היהלומים המשובצים בלהב המסור אינם אותם היהלומים המשמשים אותנו בתעשיית התכשיטים. אלו יהלומים לתעשייה, אומנם המקור של שני סוגי היהלומים הוא זהה, אך הם דחוסים בפחמן בלחץ גבוה, המחיר שלהם הרבה יותר זול והם אינם יפים ונוצצים כמו היהלומים המשובצים בתכשיטים.

שאלה: האם עבודות הניסור גורמות לאבק וללכלוך רב?

תשובה: השימוש בכלים הייעודיים המשמשים לניסור בחומר הבטון גורמים הרבה פחות אבק ולכלוך מאשר כלים אחרים ששימשו אותנו בעבר לפעולות אלו, כמו פטישי אוויר, קונגו ועוד.  יש שיטה של ניסור רטוב, שיטה שבה ממשתמשים במים כאשר חותכים בבטון. השימוש במים מנע את התפשטות האבק באזור ומאפשר לבצע את העבודה בצורה נקייה ובטוחה.

שאלה: האם יש הגבלה על עובי הקיר בעת ביצוע הניסור?

תשובה: לא, יש מגוון כלים אשר משמשים אותנו לביצוע עבודות הניסור. בעל מקצוע מיומן ידע לבחור לכל סוג של קיר ולכל עובי את הכלי המתאים ולבצע את העבודה במקצועיות ובדייקנות. מקסימום העבודה תהיה מורכבת יותר ותימשך זמן ארוך יותר מהממוצע, אך לעבודת הניסור עצמה אין אף מגבלה.

שאלה: האם עבודות הניסור עלולות לפגוע בסביבה כמו למשל בקירות אחרים הצמודים לאזור הניסור?

תשובה: ממש לא. זהו אחד היתרונות של העבודה באמצעות כלי הניסור המיועדים לחיתוך בטון. העבודה מתבצעת בדייקנות, במקצועיות וברמת גימור גבוהה בלי לגרום לנזקים סביבתיים, לשברים, לסדקים או לפיצוצים בקירות הצמודים.

שאלה: אני רוצה לקרוע פתח בקיר בטון כדי ליצור חלון. האם הפתח שיתקבל יהיה חלק וישר?

תשובה: כן. רמת הגימור של הפתח תהיה גבוהה והפתח שיתקבל יהיה חלק וישר, כך שתוכל להתקין עליו את החלון ללא בעיות ובהתאמה מלאה.

שאלה: למה עליי לשכור בעל מקצוע ולא לקנות מסור בטון ולבצע את העבודה בעצמי?

תשובה: זה לא מספיק להצטייד בציוד מתאים כדי לבצע עבודות של ניסור בחומר הבטון. עבודת הניסור דורשת ידע מקצועי וניסיון רב. אלו עבודות מורכבות וקשות ורק מי שרכש ידע וניסיון רב שנים ידע לבצע אותן במקצועיות ובדייקנות הנדרשת.

שאלה: כמה זמן בממוצע נמשכת העבודה?

תשובה: בעבודות סטנדרטיות של פתיחת חלון או דלת בקיר הבטון העבודה נמשכת בממוצע כשעתיים עד שלוש שעות. כדאי לדעת כי משך העבודה תלוי בסוג העבודה, במורכבות העבודה ובתנאי שטח נוספים.

 
גלילה לראש העמוד