ניקיונות נפוצים לניקוי משטח בטון

mason-694271_640

mason-694271_640

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר מבנים עם משטחי בטון מוחלק. אם בעבר היו אלה בעיקר מפעלים ובתי ייצור שונים אשר היה בהם משטחים כאלה, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא הרבה יותר מבנים עם משטחים כאלה, כולל מבנים פרטיים.

משטחי בטון מוחלק הם משטחים אשר מתפרסים על פני כל חלל החדר, בצורה כזו שאין חריצים ואין מרווחים בין חלק לחלק, אלא כל המשטח הוא חלק אחד בלבד. זה יוצר תחושה שמדובר בחלל גדול, וכן זה מעניק עיצוב ייחודי ומרשים יותר למקום מאשר מרצפות רגילות. משטח בטון מוחלק נחשב למשטח יוקרתי, זה כמובן בהנחה ויוצרים אותו בצורה ייחודית ומרשימה כפי שהוא אמור להיות.

נקודה חשובה שצריך לחשוב עליה כשמחליטים להתקין משטח בטון הוא, כיצד אפשר לנקות אותו בצורה נכונה. באופן טבעי הניקיון של המשטח תלוי באופי השימוש שנעשה עליו, במילים אחרות באופי השימוש שעושים בחלל החדר. הרי אם מדובר על מבנה רגיל, מבנה מגורים, אין צורך להפעיל את אותם אמצעי ניקיון כמו במקרה של מבנה מסחרי או מפעל. אין צורך בהכרח להשתמש באמצעי ניקוי בקיטור כשמדובר על מבנה מגורים, בזמן שאם מדובר על מבנה תעשייתי או מסחרי אחר, כן יש צורך בגלל אופי השימוש במבנה.

אמצעי ניקיון אידיאליים עבור ניקוי משטחי בטון

 

כאמור, השימוש הקלאסי הוא באמצעות ניקוי בקיטור, מדובר על מכונות ניקוי ייחודיות שמוציאות קיטור לחלל האוויר והוא עוזר לנקות את הכתמים שנדבקים על המשטח. מדובר על מכונות שרק גורמים מוסמכים יודעים כיצד להשתמש בהן.

אופציה אחרת היא להשתמש במכונות לחץ מים. מדובר על צינורות שמחוברים למכונה כאשר היא פועלת, נוצר לחץ מים עצום אשר מסוגלים לנקות את המשטחים לגמרי. שוב, כמו במקרה של מכונות קיטור, גם כאן מדובר על מכשירים שמיועדים בעיקר לשימוש תעשייתי ומסחרי. הרבה פעמים נהוג להשתמש בצינור עם לחץ מים גבוהה במוסכים ובמפעלים שעובדים עם חומרים שונים אשר עלולים להידבק אל המשטח ולהשאיר סימנים.

ישנן עוד שורה של אופציות לניקוי משטחי בטון, הכוללים ניקוי גרנוליט מקצועי, שימוש במכשירי פוליש שונים ומן הסתם גם שימוש באמצעים של ניקוי רגיל, אשר עדיפים יותר לשימוש פרטי מאשר עסקי או מסחרי.

חשוב להבהיר כאן, שכל תהליך של ניקוי משטח בטון יתבצע בהתאם לצורך, בהתאם לגודל וכן לאופי החומרים בהם נהוג להשתמש. במידה ונחליט לנקות את המשטח, יהיה עלינו להוציא מהמקום את כל מה שיש בו, ריהוט וחפצים אחרים, על מנת שזה לא ייהרס בזמן הניקוי. במקרה שנצטרך, הרי שנייבש את המקום לפני שנחזור ונשתמש בו באופן סדיר.

לסיכום, כל תהליך עבודה שכזה חייב להתבצע באופן מדויק וכמובן על ידי גורמי מקצוע שמתמחים בכך ויודעים את עבודתם.

 
גלילה לראש העמוד