סוגי חיפויים שונים לאמבטיה

חיפוי אריחי בטון

 

 

אם כשאומרים לכם בטון, אתם עדיין חושבים על חומר מסיבי וגס שמתאים רק ליציקות של קירות ותקרות, אתם כנראה לא מכירים את הטרנד החדש בתחום החיפויים לקירות פנימיים של בתים ושל חדרי אמבטיה בפרט. שימוש באריחי בטון נעשה לתופעה של ממש בשנים האחרונות ומחליף במידה מסוימת את השימוש הנרחב באריחי קרמיקה לאמבטיה. האריחים של הבטון הם בעובי של כשני סנטימטרים ומגיעים במגוון עיצובים ואפשרויות. כך לדוגמה, ניתן לבחור את המרקם של האריחים – מחוספס, חלק או אפילו בצורה של טבעות. בנוסף, אפשר לקבוע את הצבע של האריח, דהיינו עד כמה הוא יהיה מט או עד כמה הוא יהיה בוהק. לבסוף, ניתן להוסיף ציורים ודוגמאות על גבי אריחי הבטון, כך שיתאימו לאווירה של חדר האמבטיה המסוים של כל לקוח ולקוח. התחזוקה של אריחי הבטון היא פשוטה וקלה יחסית ואיננה דורשת מאמצים מיוחדים. כמו כן, הבטון עמיד לאורך זמן ויכול להחזיק מעמד גם שנים רבות על גבי קירות האמבטיה.

מאפיינים של חיפוי קרמיקה לאמבטיה

לעומת אריחי הבטון שיתאימו לבתים מאוד מסוימים מבחינת העיצוב, הרי שאריחי הקרמיקה לאמבטיה הוותיקים והנפוצים ניתנים להתאמה בכל בית. אריחי הקרמיקה הם ללא ספק האריחים הנפוצים ביותר המשמשים לחיפוי של חדר אמבטיות וכן לחיפוי של מטבחים, וזאת בשל היתרונות המובהקים של הקרמיקה על פני החומרים המתחרים. ראשית, אריחי הקרמיקה עשויים מחומר חזק ועמיד במיוחד. הקרמיקה איננה נשחקת בקלות ובעיקר – עמידה ביותר בפני ספיגה, תכונה חשובה מאוד כאשר מדובר במשטחים רטובים שצפויים לספוג הרבה לחות כמו אמבטיות ומטבחים. בנוסף, קל מאוד לנקות את אריחי הקרמיקה לאמבטיה באמצעות מטלית לחה פשוטה ותו לא, ובכך לשמור על המראה של האריחים גם שנים רבות לאחר הצבתם. שנית, הקרמיקה היא אולי נפוצה כמעט בכל בית, אולם אין משמעות הדבר שבכל בית האריחים זהים. אריחי הקרמיקה מגיעים במגוון עצום של צורות, גדלים וסוגים. בנוסף, כל אחד מהאריחים הללו יכול להגיע בצבעים אחרים לחלוטין והשילוב בין הצבעים, הגדלים והצורות יכול ליצור אווירה שונה לחלוטין באלפי חדרי אמבטיה בהם יש אריחי קרמיקה. כמו כן, ניתן להוסיף איורים וחריטות על גבי כמה אריחי קרמיקה במקביל כך שתיווצר תמונה שלמה על הקיר. בשנים האחרונות, יחד עם הטרנד של אריחי בטון בעיצובים שונים שאותו הזכרנו, חלו גם שינויים בתחום אריחי הקרמיקה לאמבטיה. אם פעם רוב האריחים היו זהים בגודלם, בצבעם ובצורתם בבתים הישנים, הרי שהיום נהוג לשלב בין אריחים בגדלים שונים ובעיקר בצבעים שונים בכדי ליצור חדר אמבטיה מקורי באווירה אוונגרדית. כיום, נפוץ יותר להשתמש דווקא באריחים גדולים יחסית, בגודל של 80 ס"מ על 80 ס"מ, ולשלב לדוגמא בין אריחים בצבעי שחור ולבן, ולאו דווקא בצורה הסימטרית הרגילה.

כיצד לבחור חיפוי לאמבטיה?

הצגנו במאמר זה שתי דוגמאות לסוגי חיפויים לחדר האמבטיה, כאשר לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות משלו, וכמובן שישנם גם סוגים רבים נוספים של חיפויים אפשריים. כאשר אתם באים לבחור חיפוי לאמבטיה שלכם, זכרו כי התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום עיצוב הפנים או אפילו עם עובדי חנויות המוכרות אריחים מסוגים שונים, יכולה לעזור מאוד בתהליך קבלת ההחלטות. נסו להתאים את העיצוב של האמבטיה לעיצוב הכללי של הבית כולו, כך שאריחי בטון לדוגמא יתאימו יותר לעיצוב בסגנון מודרני של הבית. לעומתם, אריחי קרמיקה לאמבטיה הם אמנם ישנים וותיקים, אולם העיצוב שלהם הוא למעשה עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות.

 
גלילה לראש העמוד