עבודות אלומיניום שישדרגו לכם את עיצוב הבית

 

יודעים מהם העקרונות הבסיסיים לעיצוב הבית? עקרונות אלה יעזרו לכם להפוך כל חדר בבית למדהים. מכירים את ההרגשה כשאתם נכנסים לחדר מעוצב היטב, ויכולים לחוש איך הכול מרגיש מגובש? אתם יכולים להשיג את האפקט הזה גם בבית שלכם. 

דוגמאות: 

  • אם יצא לכם לראות פעם בית מעוצב בסגנון הטרנדי ביותר שעושה שימוש מופלא בבטון, אתם מכירים את האווירה המיוחדת שעיצוב זה משרה בחדר. הבטון המוחלק, שמספקת הטכנולוגיה העדכנית, מאפשר ליצור רצפה מיוחדת במינה, לאו דווקא באפור קר, אלא במגוון צבעים וציפויים. 
  • הבטון הוא לא החומר היחיד שמאפשר עיצוב משופר, גם שילוב של מתכת, כמו אלומיניום, יחולל פלאות. האלומיניום, המתכת העכשווית המגוונת והחלקה הזו, היא החובה החדשה בבית שלכם, אם אתם רוצים ליצור מראה מודרני ומינימלי. זו בחירה אידיאלית בעיקר עבור עבודות אלומיניום כמו דלתות, מסגרות חלונות או מעקות, שהם קנבס הציור של רתך אלומיניום מיומן ומקצועי. 

אלה רק שני רעיונות לשדרוג הבית, שיכולים לעורר בכם השראה לעיצוב הבית שלכם, אבל הנה עקרונות העיצוב הבסיסיים שיעזרו לכם להישאר על המסלול הנכון בדרך לבית נהדר.

איזון

בעולם העיצוב, איזון יוצר תחושה של שיווי משקל. הכול עניין של שיווי משקל וויזואלי בין האובייקטים השונים. האיזון נוצר לא רק דרך הצורה, אלא גם באמצעות צבע, דפוס ומרקם.

קיימים שלושה סוגי איזון:

  • סימטרי או פורמלי 

חללים מסורתיים או רשמיים מבקשים איזון סימטרי, בו המרחב מחולק באופן שווה לשני צדדים המשקפים זה את זה. 

לדוגמה: ניתן לומר על שני כיסאות משני צדי שולחן הקפה, שהם מאוזנים באופן סימטרי. קל להשיג איזון מסוג זה שכן האלמנטים העיצוביים חוזרים על עצמם מכול צד. אם לא תיזהרו, איזון מסוג זה עלול להיות מונוטוני ומשעמם.

  • א-סימטרי או לא פורמלי

האיזון הוויזואלי של קווים, צבעים, צורות ומרקמים – יוצר שיווי משקל ללא כפילות מדויקת. זה לא עיצוב מסודר כמו האיזון הסימטרי, אבל יכול להיות מורכב ומעניין יותר.

לדוגמה: יצירת שיווי משקל לספה על ידי הצבת שני כסאות בצד השני.

  • איזון דריאלי 

איזון המתוכנן כרדיוסים היוצאים ממרכז המעגל. איזון זה מושג כאשר בחלל יש מוקד מרכזי עם אלמנטים אחרים היוצאים ממנו או מסביבו, כמו קרני השמש. 

לדוגמה: שולחן אוכל עגול וסביבו כסאות. בעיצוב זה יש חזרה רבה על הצורה, המרקם והצבע.

מקצב, ריתמוס

כמו במוזיקה, המקצב בעיצוב הוא עניין של יצירת דפוסי חזרה וניגודיות, כדי ליצור עניין חזותי. ניתן להשיג זאת על ידי שימוש באותו צבע או באותה צורה, במרווחים שונים. מטרת העיצוב במקרה זה היא לתת לעין לשוטט סביב, סביב בחלל החדר.

לדוגמה: ניתן לקבוע מקצב מסוים באמצעות צבע הכריות, להגביר את המקצב בעזרת ציור, ולהדהד אותו שוב בשטיח. חזרות אלה יעזרו לעין לטייל מסביב לחדר.

הרמוניה

הרמוניה נוצרת כאשר כל האלמנטים פועלים יחדיו כדי ליצור מסר אחיד. בניגוד למקצב, שמסוגל ליצור התרגשות ועניין, ההרמוניה מסוגלת ליצור תחושה של רוגע ומנוחה.

לדוגמה: יצירת הרמוניה על ידי שימוש בגוון צבע אחד בלבד, למרות שהאובייקטים שונים מאוד בצורתם, מבחינת הצורה, הגודל והמרקם שלהם.

דגש

חדר בו כל האלמנטים של העיצוב מקבלים חשיבות שווה, ייראה מפוזר או משעמם. לעיצוב נכון אתם חייבים עוגן, מיקוד. לחללים אדריכליים יש לעתים קרובות נקודות עניין כמו, אח בוערת או חלון עם נוף יפה.

אתם יכולים לשפר את המוקד המובנה בחלל על ידי סידור רהיטים סביבו, כדי להדגיש אותו. בחדר שבו חסרה נקודת עניין מובנית שכזו, תוכלו ליצור נקודת מוקד על ידי קיבוץ רהיטים או על ידי יצירה גדולה ויוצאת דופן.

פרופורציה וקנה מידה

הפרופורציה – היא היחס בין גודל של חלק אחד לגודל של חלק אחר.

קנה המידה – הוא הדרך בה הגודל של אובייקט אחד מתייחס לגודל של אובייקט אחר או לחלל בו הוא ממוקם.

לדוגמה: עומס רב מדי בחדר קטן, לא עונה על דרישות קנה המידה האסתטיות.

לפרופורציה יש נוסחה פשוטה: היחס בין החלק הקטן יותר לחלק הגדול יותר, צריך להיות זהה לזה של החלק הגדול יותר לכלל החלל. פרופורציה זו קיימת בטבע, וגם אדריכלים ואומנים משתמשים בה.

 

 
גלילה לראש העמוד