עיצוב הבית באמצעות בטון – לחיות בסטייל אורבני

בטון מוחלק ומעוצב

בטון מוחלק ומעוצב

בטון מוחלק הפך השנים האחרונות לאחד הטרנדים הלוהטים ביותר בעולם עיצוב הפנים. יש לו יתרונות רבים, ואפשר לעבוד איתו במגוון גדול של צורות, הן ברצפה בעיצוב הקירות

עד לשנים האחרונות ממש, בטון נחשב כמשהו שמיישמים אותו במרתפים או לכל היותר בכניסה לבית או בשבילי גישה.

הגישה הזו השתנתה והפכה במהירות לאופנתית מאוד, עד כדי כך שבטון מיושם היום גם ברצפה בפנים הבית, בקירות ובאלמנטים עיצוביים שונים. מדובר בטרנד אורבני כל כך חזק, שגם קבלני שיפוצים בבני ברק לא יופתעו אם תדברו עליו.

הבטון המעוצב נחלק לשני סוגים עיקריים: המוחלק, שיש לו מראה משיי קצת, והבטון האטום, שמאופיין במראה מט, וצורך סילר שבטיח את אטימותו (וקצת יותר תחזוקה). כך או אחרת, שני סוגי הבטון האלה יכולים לספק למעצבי פנים וארכיטקטים את כל הגמישות העיצובית שלה הם זקוקים.

האם בטון לא "תעשייתי" מדי לחלל ביתי?

החומר נראה אולי קר ואפרורי, אבל הוא ממש לא כזה.

הבטון טבעי מאוד ונושם, מבודד בצורה מצוינת בפני חום וקור והוא מספק מעין רקע למגוון סגנונות עיצוביים, כולל כאלה שנחשבים חמים, כמו עיצובים כפריים, מבוססי עץ וברזל שחור.

אפשר להעניק למשטחי בטון טקסטורה, שתהפוך אותם חמים יותר למראה ולמגע. בנוסף, אם אתם חושבים שלא נוהגים לעשות את זה בבתים, אתם טועים: אפשר גם לגוון את צבע הבטון עצמו, עד מידה מסוימת.

הענקת טקסטורה מעניינת למשטח הבטון הופכת אותו גם לאלמנט עיצובי בפני עצמו, ולא רק רקע לפריטים או קירות אחרים. בנוסף, יש היום הרבה מעצבים שיוצרים פריטים שונים בבטון, כמו למשל הדוגמאות הבאות:

 שימוש בחדר האמבטיה

גם בחדר האמבטיה המינימליסטי ביותר אפשר ליצור אלמנט חזק ממשטח בטון שבו יש כיור רחצה או שניים.

אמבטיה שיצוקה כולה מבטון גם היא יכולה להיות עוצרת נשימה על רקע לבן, בחדר אמבטיה מינימליסטי.

מדפים בסלון

זוכרים את הכוורות המפורסמות שעשויות מלוחות גבס? נכון שלגבס החלק, הלבן, יש יתרונות משלו, אבל הבטון משדר עוצמה וחום שאין לשום חומר אחר.

מדרגות בתוך הבית

במקום מדרגות מרוצפות, סטנדרטיות, או מדרגות שיש: המראה הזה אורבני מאוד. השימוש בבטון מאפשר להעניק למדרגות צורות שונות ולמרבה הפלא, המראה הסופי של גרם המדרגות יכול להיות קל ואוורירי יותר.

גופי תאורה

אפשר למצוא היום לא מעט גופי תאורה מוכנים שעשויים בבטון, בין אם עגולים ובין אם מרובעים או מצולעים. המשקל לא רב (הבטון עצמו דק וחזק), ואפשר להשתמש בגופי התאורה ובאהילים האלה הן לרקע והן כנקודות ייחוס ופוקוס.

משטחי הכנה ואכילה, אי מטבח

השימוש אולי הנפוץ ביותר בבטון, הוא במטבח: חשבו על משטח עבודה בבטון יצוק, מוחלק או אטום, מולו אי, שגם הוא מכוסה במשטח בטון. הצלע השלישית במטבח כזה יכולה להיות קיר מצופה בטון, בגב הכירה, למשל.

 
גלילה לראש העמוד