שיפוצים באמצעות בטון מוחלק

shutterstock_383160574

shutterstock_383160574

שלל גוונים, אפשרות לגימורים יפהפיים, גמישות רבה ביישום ואפילו יתרון לא קטן בקיץ הישראלי: איך משלבים בטון מוחלק בשיפוצים, ולמה, בעצם, זה טוב?

אתם עומדים בפני שיפוץ הבית, ומתלבטים מה לעשות לגבי הרצפה והקירות? באילו אריחים להשתמש לרצפה ואיזה גימור לתת לקירות?
תתפלאו, אבל יש לנו הצעה מהפכנית עבורכם, שניתנת ליישום לא מסובך או יקר, והולכת ומתחבבת גם על קבלני שיפוצים ובעלי מקצוע: בטון מוחלק.

מה פרוש "בטון מוחלק"?

בטון מוחלק הוא אותו בטון שאתם מכירים מאתרי הבניה השונים וממבנים של שנות ה- 70, רק מוחלק לגימור מבריק ממש.
השימוש בו החל במוסכים ובמבנים תעשייתיים שונים, אבל משם נדד די מהר גם לבנייה למגורים.
בזכות מה ולמה?
• כיון שהבטון המוחלק מהיר למדי ביישום שלו, לא יקר וגמיש מאוד מבחינה עיצובית: ביסודו הוא אולי אפור ומשעמם, אבל ניתן לצבוע אותו בצבעים שונים ולהעניק לו מרקמים שונים ואפילו מראה "לא חלק", כזה דמוי עץ או אחר.
מה שעוד יפה בבטון מוחלק, הוא האפשרות להטביע הטבעות שונות בבטון וליצור בו צורות שונות ומשונות; הכול, חלק מהעיצוב הסופי של הבית.

האם כל שיפוצניק יכול ליישם בטון מוחלק?

• באופן עקרוני, ליישום רצפה בבטון מוחלק דרושה יכולת טובה מאוד של יציקת בטון מפולסת ומדויקת. זה לא עניין קשה, וכל בעל מקצוע שמכבד את עצמו מסוגל לכך, אבל צריך שיפוצניק בעל יכולת, כאמור.
עם סיום היציקה וייבוש הבטון, הוא עובר החלקה על ידי מכשיר שנקרא "הליקופטר"; מכשיר עגול, בעל להבים שמחליקים את הבטון.
• גם אם השיפוצניק שלכם עצמו לא ידע להשתמש במכשיר כזה, הוא תמיד יכול להזמין את השרות מבעל מקצוע שמתמחה ביציקת רצפות מבטון מוחלק.
נקודה חשובה נוספת: לאחר יישום הבטון וההחלקה שלו, יש ליישם על הרצפה שכבת איטום אפוקסית; שלב שאסור לוותר עליו וחייבים לתמחר מראש.
• יישום הבטון על גבי קירות נעשה גם הוא די בקלות (במריחה), כאשר ניתן לבצע זאת על קירות קיימים – אין שום צורך בשבירת קירות או בניה מחדש, ובוודאי שלא ביציקות מסובכות.
במריחת הבטון נוצרת שכבה של כמה מילימטרים ספורים של בטון על גבי הקיר, ואותו מחליקים באמצעות מכשיר ידני שנקרא "מיניקופטר" או שמעניקים לו כל מראה אחר בו מעוניינים.
שימוש נוסף בבטון מוחלק בבית הוא על גבי מדרגות, יצירת דלפקי הגשה – כמו במטבח – משטחים באמבטיה ועוד ועוד.

מה לגבי התכונות התרמיות של הבטון המוחלק?

בטון מוחלק כמעט ולא סופח חום, ולכן הוא טוב ויעיל באקלים החם של ישראל. רצפת בטון מוחלק תישאר קרירה לאורך שעות רבות יותר במשך היום.

 
גלילה לראש העמוד