תהליך טיפול ברטיבות בקיר פנימי

plumbing-840835_640 (1)

 

אנשים רבים התנסו עם לחות על קירות בתיהם וזוהי אף פעם לא חוויה חיובית. רטיבות בקיר פנימי עלולה לפגוע בקיר ולהתבטא בצבע מתקלף, טיח מתפורר, טפטים נושרים וקירות חצי רקובים. ההשפעה הגדולה ביותר היא שזה משנה את האווירה של הבית שלכם מאיזשהו מקום נעים ומסביר פנים לחלל בלתי מזמין ומכוער.

אם לא מטפלים בבעיית הרטיבות, היא יכולה להוביל לסיבוכים רציניים יותר בהמשך. במדריך זה אנו בוחנים שיטות טיפול ברטיבות בקיר פנימי.

בעיות עם רטיבות בקיר

קיימות מספר בעיות הקשורות לרטיבות בקיר פנימי. בתור התחלה, רטיבות גרם לבית שלכם להרגיש פחות נוח. הרטיבות פוגעת בעיצוב הקירות וריהוט הפנים שלכם, וריח הטחב אינו נעים במקרה הטוב, ומזיק לנשימה במקרה החמור.

קירות רטובים עלולים גם לגרום לבית להיות פחות חסכוני באנרגיה ויעלה לכם יותר לחמם אותו. קיימים גם סיכונים בריאותיים הקשורים למגורים בבית עם קירות רטובים, במיוחד עבור צעירים, קשישים, או הסובלים מאסטמה ומצבי נשימה אחרים.

מה גורם לקירות רטובים?

השלב הראשון של טיפול ברטיבות בקיר פנימי הוא זיהוי מקור הרטיבות. לשם כך, איש מקצוע מתחם השיפוצים מבצע בדיקות פנימיות וחיצוניות של הבית. אזורים רטובים על הקירות יכולים להיגרם על ידי מספר בעיות בסיסיות, כגון:

  • חדירת מי גשם.
  • קירוי לקוי.
  • מרזבים דולפים.
  • צינורות פגומים.
  • צמחייה שפוגעת בבנייה ובקירות.
  • שורשים פגועים ביסודות הבניין.
  • לחות מתפתחת.
  • איום לקוי של חלונות ודלתות.
  • בידוד קירות לקוי.

לאחר שאיש מקצוע מתחום השיפוצים מאתר את מקור הבעיה, הוא יכול להתחיל תהליך טיפול ברטיבות בקיר פנימי להתמודדות עם השפעות הרטיבות בתוך הבית שלכם.

טיפול ברטיבות שחודרת לקירות

יתכן שיש לכם ליקויי בניה הגורמים לרטיבות הקירות שלכם. אלה יכולות להיות תקלות חיצוניות ופנימיות כאחד. כמה מהבעיות החיצוניות הנפוצות ביותר הן קירוי לקוי, מרזבים דולפים וצנרת לקויה. בהתאם לסוגי החומרים שמהם נבנו הקירות שלכם, יתכן שסביר יותר לבצע טיפול ברטיבות בקיר פנימי בשיטה של איטום הלחות.

קירות דקים העשויים מחומרים נקבוביים רגישים יותר לחדירת מים. קירות עבים נוטים להיות פחות פגיעים ללחות חודרת. איטום פגמים בקירות שהותקנו באופן שגוי, ואיטום סביב דלתות וחלונות יכולים גם הם לאפשר את עצירת הרטיבות ומניעת התפתחות רטיבות חדשה.

פגיעה חיצונית בבניין

תקלות צנרת גורמות למצב שבו מים מבחוץ נכנסים לביתכם וגורמים לרטיבות בקירות, אבל תיתכן גם תקלה חיצונית כגון טיוח פגום המאפשר למי גשם לחדור לביתכם. אם אתם גרים באזור עם רוחות גבוהות, קיים סיכון גבוה יותר שייכנס גשם לביתכם.

עם לחות חודרת, אתם צריכים למצוא פתרון מקצועי של טיפול ברטיבות בקיר פנימי, לא רק לתיקון הבעיה, אלא גם למניעת בעיה חוזרת או מתפתחת.

 
גלילה לראש העמוד