בניית בריכות שחיה – חשיבות האיטום

pexels-jason-boyd-3209049 (1)

נדמה כי בשנים האחרונות חלה עליה במגמה של בתים פרטיים רבים שבהם יש גינה שלא הייתה מנוצלת וכעת בעלי הבית מתחילים לסדר ולארגן את הגינה, להשקיע בדשא וצמחייה, רצפת פרקט ו/או שבילים ואפילו בניית בריכות שחיה כבר נחשב למשהו שבשגרה. אם הילדים עדיין גרים בבית הרי שבריכה בגינה יכולה להוסיף אפילו יותר ערך ולספק תעסוקה ועניין לילדים שלכם וגם לכם. יש כמה סוגים של בריכה שאפשר להתקין ו/או לבנות בגינה ויש חשיבות כמובן גם לאיטום נכון של הבריכה (בהתאם לסוגה) וקבלת היתרים מהרשות המקומית לבניית הבריכה (במידה ולא מדובר בבריכה עילית). 

סוגי בריכות שחיה שניתן לבנות בבית ומהי הבריכה המומלצת ביותר?

כפי שאמרנו, בניית בריכות שחיה היא אחת מהאופציות להתקנת בריכה בגינה. ישנה אפשרות להניח בריכה עילית על הקרקע ואז אין צורך בהיתרים מיוחדים מהרשות המקומית. אולם המבנה של הבריכה מצומצם, לא ניתן לבצע התאמות ולא תמיד זה יפה או נוח. סוגי הבריכות האחרות יותקנו בתוך האדמה לאחר חפירה ויש כמה אופציות: בריכה מפיברגלס הנחשבת לזולה ביותר אך גם כאן מגיעה בתבנית מוכנה. בריכה מתועשת שהיא בריכה הבנויה מפלדה מגולוונת עם ציפוי ויניל ולבסוף יש את בריכת הבטון שלדעתנו היא המומלצת ביותר מכל הבחינות.

השלבים לבניית בריכות שחיה פרטית מבטון 

  • ראשית יש לבצע ועידה/ישיבת תכנון של אנשי הצוות שהולכים לעבוד על הבריכה: כלומר האדריכל, הקונסטרקטור וכו'. לבדוק את השטח, לקחת מידות, להכין תוכניות, להכין דוחות וכל מה שצריך.
  • הגשת התוכניות לאישור וקבלת ההיתר לבנות את הבריכה. 
  • השלב הבא יהיה להתחיל בבניית הבריכה. מתחילים מחפירת הקרקע ובניית השלד של הבריכה. מכינים טפסנות ליציקה לפי התוכניות, עושים את היציקה: רצפה וקירות כמלול אחד ללא הפסקות. מבצעים ריטוט לבטון כדי למנוע מצב של כיסי אוויר בבטון.
  • כעת מוציאים את הטפסנים ומבצעים מקצה שיפורים, מסירים בליטות בלתי רצויות, סוגרים כיסי אוויר אם נוצרו כאלה ועוד.
  • כעת מבצעים אטימות ראשונית לבריכה, ממלאים את הבריכה במים, מבצעים מדידות, בדיקות חזותיות ועוד. המטרה היא לאתר ליקויים במידה ויש כאלה ולבצע תיקונים. 
  • לבסוף מבצעים חיפוי מלא של הבריכה עם טיח, מבצעים עבודת איטום בריכות כמו שצריך תוך שימוש בחומרים ייעודיים לאיטום וחיפוי. 
  • במקביל אנשי המקצוע הנוספים מבצעים התקנות לתוספות של הבריכה כמו תאורה, רמקולים, משאבה וכל מה שאתם צריכים.
  • לבסוף ממלאים את הבריכה תוך כמה ימים לאחר השלמת העבודה ומתחילים ליהנות ממנה.

איטום בריכות – החשיבות ואיך זה מתבצע?

איטום הבריכה נעשה לפחות פעמיים במהלך העבודה והמטרה שלה היא למנוע נזילות של מים מהבריכה החוצה. יש לבצע איטום וחיפוי עם החומרים המתאימים ומומלץ להשתמש בטיח איכותי וחזק שיכול להידבק בצורה משולמת ללא עיגול פינות. לאחר עבודת האיטום יש לבצע ניקוי יסודי של הבריכה ולבצע בדיקה שאין נזילה של מים.

 
גלילה לראש העמוד