המדריך האולטימטיבי לאיטום גגות

גג זפת

השימוש בזפת לאיטום הגג

כאשר מדובר על איטום הגג בצורה נכונה, שימוש בזפת גגות הינו הכרחי בכדי למרוח שכבה אחידה או כדי למלא חורים וסדקים. זפת שמיועד לגג הינו חומר ורסטילי, גמיש ובדרך כלל מורכב מזפת פחם וכמובן תוצרי לוואי כימיים אשר מעניקים לו את העמידות הדרושה.

בכדי לבצע איטום גגות ראוי, יש להשתמש בזפת מיוחד שמיועד להתמודד עם התנגדות רבה. הזפת מתאים במיוחד למבנים בעלי גגות שטוחים מפני שתהליך הריתוך שלו מעניק לו תכונות עמידות וקשיחות שמונעות מקרני השמש והטמפרטורות הגבוהות לפגום אותו. בנוסף, מריחת הזפת על הגג מונעת הצטברות של שלג ומים אשר עלולים להיות מקור בעייתי לנזילות ורטיבות.

כמובן שהחומרים הכימיים אשר נמצאים בזפת גורמים לתהליך איטום הגגות ולמריחת הזפת להיות מורכבים מאוד ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם מומחים בנושא. כל מריחה משחררת לאוויר רעלים שמסוגלים לפגוע קשות בבריאותנו ולכן, כאשר מדובר על מריחת זפת יש לפנות תמיד לגורם מוסמך אשר משתמש בציוד הנחוץ.

מתי למרוח את הזפת על הגג?

כאשר מורחים זפת איטום גגות, חשוב לוודא שהמשטח עליו נעשית המריחה יבש לחלוטין וללא גשם או שלג בכדי לתת זמן לחומר להחלים באופן מלא וללא פגיעות מכאניות. הטמפרטורה המומלצת בכדי לבצע מריחה הינה 32 מעלות צלזיוס, שכן מתחת לכך הזפת לא תשקע כראוי ואילו מעלות גבוהות עלולות לגרום לטפטוף הזפת בכל עבר, דבר שיצור אי סדר ולכלוך.

איך למרוח זפת גגות?

לפני מהלך איטום הגג רצוי לבדוק האם המשטח בעל פגמים, שברים, סדקים או אזורים לא פרופורציונאליים שעלולים להפריע לנו. אם הגג תקין לחלוטין, טפו אליו בזהירות רבה וקחו עמכם את הציוד המבוקש:

  • מטאטא חוץ – לניקוי הגג לפני מריחת הזפת.
  • רולר צביעה עם ידית ארוכה
  • דלי מתכת עם הזפת גגות
  • מסכה נגד שאיפת רעלים

את הדלי עם הזפת השאירו כשעה חשוף לקרני השמש בכדי שיתחמם ויהיה קל יותר למריחה, וכתוצאה מכך תפיקו איטום גגות ברמת עמידות מקסימלית. רצוי להתחיל את תהליך המריחה החל מהקצוות הקיצוניים למיקום בו עליתם לגג ולמרוח את הזפת עם הרולר במשיחות קצרות וחלקות. הקפידו להשתמש בכמות מספקת אך לא גדולה מידי שתיצור שכבה מלאה ואיכותית. המשיכו למרוח את הזפת בכל חלקי הגג עד שאתם מגיעים למיקום ממנו אתם יורדים למטה.

כמובן שלפני תהליך איטום הגג רצוי לוודא שאין סדקים רציניים ושברים בגג מפני שמריחת זפת אומנם תיצור מניעה של חדירת נוזלים אך באופן זמני. במקרה והבלאי חמור מידי ובכל זאת תרצו ליצור איטום גגות מושלם תצטרכו להשתמש ביריעות ביטומניות, ועזרה מקצועית.

עונת הקיץ הינה מושלמת לביצוע בדיקת תקינות הגג ומריחה של זפת גגות. אך דעו שאם החלטתם לעשות את העבודה בעצמכם והיא איננה בוצעה כראוי, אתם עלולים לגרור פגמים ובלאי שיצרו בעיות עתידיות הן בפן הפיזי של תקינות המבנה והן בהתייקרות העליות והתיקון המיוחד שתאלצו לבצע ולכן מומלץ להיוועץ עם איש מקצוע לפני שמבצעים איטום גגות באופן עצמאי.

 

 
גלילה לראש העמוד