כיצד צובעים משטח בטון מוחלק

 

בטון הפך בשנים האחרונות לחומר ריצוף פופולרי ובבתי מגורים, משרדים, עסקים ומבנים רבים ניתן למצוא כיום רצפות בטון מוחלק. לריצוף באמצעות בטון מוחלק יש יתרונות רבים כמו המראה הייחודי והאלגנטי, שלל הגוונים והטקסטורות שניתן לבחור, תחזוקה פשוטה והגימור המרשים.

אם אתם מעוניינים לחדש או לשנות את המראה של רצפת הבטון המוחלק בבית או בעסק, כדאי לכם לדעת כי צבעי מקצועי מציע פתרונות מתקדמים לצביעת משטחי בטון מוחלק. בחנויות המובילות ניתן למצוא שלל גוונים וצבעים איכותיים לצביעת משטחי בטון, ובמקום להסתפק בגוון האפרורי ובמראה המעט מנוכר של הבטון, כל אחד יכול להגשים את חלומותיו וליהנות ממשטחי בטון מוחלק בגוון מלהיב וייחודי, ובהתאמה לצרכי העיצוב והטעם האישי.

הכנת המשטח לקראת עבודות הצבע

כדי לצבוע מחדש משטחי בטון מוחלק, לחדש אותם ולשנות את הגוון או הטקסטורה, יש להכין את המשטח לקראת העבודה. חברת מקצועית לעבודות צבע בודקת את מצבו של משטח הבטון המוחלק כדי לבחון האם צריך לקלף ולהסיר שכבות של חומרי ציפוי ואיטום הקיימים על המשטח. במקרים מסוימים יש לקלף את שכבות הציפוי הישנות כדי להגיע לשכבת הבטון המוחלק וכדי לצבוע אותו במקצועיות וליהנות מתוצאות מרשימות לאורך זמן.

בשלב הבא יש לנקות ביסודיות כתמים ושאריות לכלוך על משטח הבטון המוחלק, ישנם תכשירים ייעודיים להסרת כתמים מהמשטח. בסיום שלב הניקיון ממשיכים בשלבי הכנת המשטח לקראת צביעתו, חשוב לצרוב את המשטח באמצעות מכשיר מתקדם לצריבת משטחי בטון מוחלק כדי לגרום לחספוס השטח על מנת שהצבע יכסה היטב את פני המשטח.

צביעה נכונה של משטח בטון מוחלק

בהתאם לסוג הצבע וטכניקת הצביעה הרצויה, יש למרוח שכבה של חומר מקשר. כך מבטיחים כי חומרי הצבע לא יחדרו לבטון וכי הצביעה תהיה מושלמת ואיכותית. בחירה נכונה של צבע איכותי מבטיחה תוצאות מרשימות ומראה אלגנטי ויוקרתי.

כדאי לדעת יש מספר טכניקות לצביעת משטחי בטון מוחלק, ביניהן שיטת ההתזה, פיזור חומרי הצבע באמצעות פיסטולט, שימוש במיקרופייבר להספגת הצבע במשטח ועוד. יש מבחר גדול של גוונים לבחירה, ניתן לשלוט על רמת העננות, ליצור טקסטורות מיוחדות ואפשר לשלב בין צבעים כדי לקבל תוצאה מקורית וייחודית.     

ראוי לציין כי צביעת משטחי בטון מוחלק מחייבת ציוד מקצועי, ניסיון רב ויצירתיות. לכן, מומלץ לפנות רק לחברה מקצועית ואמינה המתמחה בכל עבודות הצבע. לאחר צביעה ראשונה של המשטח יש להמתין לייבוש החומר, במידת הצורך צובעים שכבה נוספת, לרוב יש להמתין לפחות שעתיים בין צביעת השכבה הראשונה לשנייה.

לאחר סיום שלב עבודות הצבע יש ליישם שכבת סילר על משטח הבטון המוחלק, כך מקבלים את המראה המבריק האופייני למשטחי בטון מוחלק. הסילר מגן על המשטח מפני היווצרות כתמים, חדירת נוזלים ולכלוכים, ומפני שריטות. אפשר להוסיף חומר נגד החלקה לשכבת הסילר, מומלץ בבתים עם ילדים.

 
גלילה לראש העמוד