ניסור בטון – המדריך השלם

תמונה - Pixabay

ההתבססות על בטון בבנייה המודרנית מביאה עמה הרבה יתרונות שקשורים בחוזק המבנה והבטיחות שלו ולא בכדי בנייה עם בטון הולכת ותופסת נתח משמעותי עד כדי כך שישנם מבנים שלמים שעשויים כמעט 100% בטון!

אין ספק שמדובר בעניין מבורך אך לצד היתרונות הרבים יש גם חסרונות כשהבולט מכולם הוא הקושי להתמודד עם החוזק של הבטון בזמן שיפוצים ובנייה עד כדי כך שפעולות פשוטות של פתיחת פתח להעברת צינור בקיר או התקנת חלון, הופכות למשימה מורכבת ויקרות.

כאן נכנס לתמונה אחד השירותים המעניינים בענף הבנייה שלאור השימוש הגובר בבטון, זוכה מן הסתם לביקוש הולך וגובר בשיפוצים רבים. רוצים להרוס קיר בטון? לפתוח פתח לחלון או בסך הכל לקדוח חור להעברת צינור? שירותי ניסור בטון נולדו בדיוק עבורכם אך בניגוד לשירותים אחרים, לפני שמזמינים את המנסר הראשון שעונה לטלפון, חשוב להקפיד על כמה עקרונות שיעזרו לכם להבטיח שירות מקצועי ואף לחסוך לכם מאות שקלים ולעתים אלפים.

לפניכם המדריך שנכתב בשיתוף אתר 'פרו בטון' המספק שירותי ניסור וקידוח בטון בפריסה ארצית.

מה זה ניסור בטון?

לשירותי ניסור בטון יש כמה שמות ויכול להיות שתתקלו בביטויים כמו חיתוך בטון או ניסור יהלום. למען הסר ספק, כל הכינויים מתייחסים לאותו השירות ומקור השוני הוא בטכניקת העבודה.

שיטת העבודה שמאחורי הניסור מתבססת על העובדה שבטון הוא חומר מאוד חזק שהופך לחזק יותר כאשר מוסיפים לו ברזלים (בזון מזוין) כפי שנהוג בבנייה של בתים ומבנים.

מדובר בחומר כל כך חזק עד כדי כך ששבירה שלו הופכת לקשה במיוחד ושבירה שלו בלי לגרום נזק למבנה כולו, הופכת לבלתי אפשרית.

הניסור של הבטון עוקף את הצורך בהפעלת לחץ פיזי על הבטון ובמקום לשבור אותו, אנחנו פשוט חותכים אותו.

באמצעות הניסור, אנו יכולים לשלוט בתהליך ולחתוך כל חלק שנרצה באופן מבוקר, מדויק ובלי לגרום נזק לכל המבנה.

איך מנסרים בטון?

חיתוך של בטון מתבצע בעזרת מכשירי חיתוך מיוחדים מסוגים שונים שמתאימים לאופי עבודה שונה. לדוגמה, ניסור של קיר יתבצע באמצעות מסור ש"רץ" על מסילה שמחוברת אל הקיר, בעוד שניסור רצפה יבוצע עם מסור דמוי עגלה עם להב.

בעוד שסוגי המסורים שונים, ישנו דבר אחד שמייחד את כולם והוא עיקרון הפעולה שלהם המבוסס על מנוע שמסובב להב עגול.

כדי לחדור את הטון יש צורך בלהב חזק במיוחד ומאחר שמתכת רגילה אינה יכולה לחדור בטון לאורך זמן, מצפים אותה בשכבה של אבקת יהלום חזקה שהופכת את המסור לחודר בטון.

על מנת למנוע חימום יתר, מזרימים מים צוננים על להב המסור כדי להוריד את הטמפרטורה הגבוהה שנוצרת תוך כדי חיכוך ועל הדרך גם להפחית את כמות האבק שנוצר בחיתוך.

כמה עולה ניסור בטון

בניגוד לענפי בנייה ושיפוץ אחרים, המחיר לא זול. הוא מתחיל אומנם בכמה מאות שקלים אך העבודות הנפוצות עולות לפחות 1,000 ₪ ויותר.

כמו כן מדובר באחד המקצועות עם שונות מחירים מאוד גבוהה ועל כן חשוב לבצע סקר שוק מעמיק.

בשורה התחתונה, אין עלות אחידה וחשוב לבדוק כמה הצעות מחיר ולוודא שכולן מתייחסות לאותה העבודה בדיוק כך שלא תמצאו את עצמכם עם הצעה זולה שאינה כוללת חלק שמצוי בהצעה יקרה יותר ושתוספת שלה יכולה להקפיץ את המחיר בעשרות אחוזים.

כמו כן חשוב להזמין את העבודה מבעל מקצוע מומלץ ולגבות את הזמנת התהליך בהסכם ברור שימנע אי הבנות ותשלומים מפתיעים בהמשך הדרך.

 
גלילה לראש העמוד