פינוי בטון כחלק מפינוי פסולת בניין

construction-646460_640

 

שימוש בבטון כחלק מהבנייה בארץ החל כבר בראשית הקמת היישובים הראשונים. לבטון ישנו שני יתרונות עיקריים: חוזק וגמישות. הבטון משמש גם לעיצוב כמו בצורת אריחי בטון או בצורת הבטון המוחלק.

מעצם היותו של הבטון חלק בלתי נפרד מהבנייה המקומית, שאריותיו נכללות כחלק מפסולת הבניין, שעל פי חוק יש למחזר או לפנות אל אתר פסולת המתאים לה. אז מה ההגדרה של פסולת בניין, לאן מפנים אותה ובאחריות מי היא? המשיכו לקרוא.

מהי פסולת בניין?

פסולת בניין היא פסולת אשר נוצרת בתהליכי בנייה, סלילה ושיפוצים. בארץ אנו מדברים בעיקר על: בטון, אספלט, עפר, ברזל (כחלק מבטון מזוין בדרך כלל), ניילון, קלקר וכד'.

מה אומר החוק לגבי פסולת בניין?

החוק אומר שכל אדם שמשפץ או בונה, בין אם הוא קבלן או אדם פרטי, צריך לדאוג לפנות את פסולת הבניין שלו בצורה מסודרת וחוקית. אדם שלא יעשה זאת עלול להיענש בצורת קנסות ואפילו מאסר. פינוי פסולת הבניין צריך להיעשות דרך קבלן הבנייה או דרך חברת קבלן לפינוי פסולת.

לאן מפנים את פסולת הבניין?

את פסולת הבניין יש לפנות אל אתרים המיועדים לפינוי פסולת בניין בתיאום עמם מראש. פינוי פסולת לאתר אקראי הוא עבירה על החוק. הפינוי יעשה במשאיות רמסע המיועדות לפסולת מסוג זה. את הבטון לדוגמה, שופכים לבורות בטון יעודיים ואפילו ניתן למחזר חלק מעודפי הבטון. על מנת לחסוך במקום ולדחוס כמה שיותר בטון אל מכולות הפינוי, בדרך כלל שוברים את הבטון- פעולה קצרה ויעילה.

חשיבות פינוי פסולת הבניין

לא סתם החליטה המדינה להעניש בחומרה כל מי שישליך את פסולת הבניין שלו באתרים אקראיים. פסולת זו מסכנת את בעלי החיים שחיים באתר הפתוח שהפסולת הושלכה, את הצמחייה והחקלאות שלנו, את מקורות המים שלנו וכמובן גם את האוויר שלנו. שריפה של חומרים אלה גורמת להפצה של חומרים מסוכנים, רעילים ומסרטנים לאוויר, נזק לבתי הגידול של בעלי החיים ולחקלאות. חלק גדול מפסולת הבניין אינו מתכלה ולכן תעשה נזק רב במקום שהיא נמצאת בו. החומרים שכן מתפרקים עלולים להגיע למקורות המים שלנו ולזהם אותם. בגלל הסיבות האלו ונוספות, חשוב מאוד להקפיד על השלכת הפסולת אך ורק למקומות המתאימים לה.

השכרת חברה מקצועית ואמינה לפינוי פסולת תיתן לכם שקט בכל הקשור לאיסוף, פינוי ושינוע הפסולת אל אתרי ההטמנה והמיחזור וגם תעזור במאמץ לשמור על איכות הסביבה שלנו.

 
גלילה לראש העמוד