איך עובדים עם רובה אקרילית?

הדבקת קרמיקה עם רובה אקרילית

רובה אקרילית וייעודה למראה אחיד ומרהיב של המרצפות

משפצים את הבית? רוכשים אחד חדש? המרצפות חייבות לעמוד בסטנדרט של מראה יפהפה ונקי.

רובה אקרילית – חומר על בסיס צמנטי הנמרח בין המישקים ומבטיח אטימות של האריחים והידוק שלהם זה לזה. רק רובה מתאימה תאפשר תוצאת אטימות טובה שתבטיח הגנה מפני לחות, לכלוך ורטיבות. כדי להבטיח רובה איכותית ועמידה לאורך שנים חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע מתאים. לאחר בחירת רובה אקרילית, אתם צריכים להיות ברי יכולת למרוח כראוי את החומר במשטח הנחוץ. מי שימרח בצורה שגויה, לא ישיג את התוצאה המיוחלת. טיפים קטנים וחשובים: אל תמהלו את הרובה במים, הקפידו על דרגת סמיכות מדויקת ותנו רק לבעלי הניסיון למרוח אותה, הם היחידים שיעשו זאת  כראוי בלי תקלות בדרך.

שינויי מזג האוויר – מניע עיקרי בהתרוממות המרצפות

"שינויי מזג האוויר" הוא לא רק שיר ידוע ואהוב של שלמה ארצי, אלא מניע חשוב שיכול לגרום להתרוממות המרצפות. כך גם תזוזה של הקרקע. נשמע מלחיץ, לא? מה אם כן עושים? איך צריך לנהוג? רובה – בשל תכונתה הגמישה מצליחה לספוג מה שצריך ומונעת ממים לחדור אל מעבר למרצפות (איזה מזל! כבר ציינו?).

מחיר זול ללא פשרה על איכות החומר

הרכב החומרים ברובה מוזיל את מחיר הרובה, אך לא מדובר באיכות פחותה, אלא בשונות בין חומרי בניין ורובה בפרט. מה שחשוב להדגיש הוא שעבודה ברובה אקרילית קלה יותר מן הסוג האחר משום שהיא אינה מצריכה ניקיון אחרי כל סשן של מריחה. כך אפשר לתכנן את זמן פעילות העבודה ולעמוד בו כמתוכנן ובהצלחה.

"הוראות הכנה" מתאימות לרובה

לפני שאתם מסתבכים בחוסר הבנה, כדאי לצעוד שלב אחרי שלב וללמוד איך לעבוד נכון עם רובה אקרילית. מוכנים? הוסיפו לאבקת הרובה מים בשלבים עד ליצירת עיסה סמיכה. על ידי שפכטל מִרחו את הרובה במרווחים הקיימים, אך לפני כן נקו את האבק מן המרצפות בעזרת שואב אבק ומטלית אחריו. במהלך חצי שעה אפשרו לרובה האקרילית להתייבש. הזמן יספיק בהחלט! את הרובה שהתייבשה במרצפות נקו בעזרת מטלית לחה. עקבו אחרי הרובה במקומות בבית שיש בהם רטיבות כמו בחדר האמבטיה והוסיפו רובה בהתאם ובכל שלב.

לבחור תמיד באיכות ובאפקטיביות

רובה אקרילית שאינה אפקטיבית יותר דורשת רובה חדשה. אם תזניחו את העניין, עלולה להיווצר רטיבות גם בקירות. מה שחשוב הוא להקפיד על רובה איכותית. אם תקפידו על כך, תוכלו ליהנות מרובה למשך עשור, אבל אם תזלזלו במריחה הנכונה, הרובה לא תחזיק מעמד ליותר ממספר שבועות. לסיום סיומת, גם אם הרובה נראית לכם טובה אחרי עשר שנים, חשוב להחליף אותה כחלק מטיפול מונע (בדיוק כמו הוספת שמנים לרכב חדש בטיפול עשרת אלפים).

 
גלילה לראש העמוד