חיזוק מבנים באמצעות בטון

חיזוק מבנים

חיזוק מבנים

מבנים רבים שיכולים להיראות לכם יציבים מאוד אך בפועל הם ממש לא בטוחים. למעשה במדינת ישראל יש לא מעט מבנים כאלו שנבנו לפני שנת 1970 ויש סיכוי טוב שהם לא יחזיקו מעמד כאשר תכה בישראל רעידת אדמה. כיצד אפשר לחזק מבנים עם בטון וכיצד זה קשור לפרוייקט תמ"א 38?

חיזוק מבנים ולא רק בניינים

כאשר מדברים על חיזוק מבנים לא מדברים רק על חיזוק בניינים. אנשים רבים חושבים שמכיוון שיש את פרוייקט תמ"א 38 אזי מחזקים עם בטון רק מבני מגורים, אך למעשה מחזקים גם גשרים, מנהרות, מוסדות ציבור, בנייני משרדים וכן הלאה. בדרך כלל המבנים הללו, מלבד בנייני מגורים, עוברים תחזוקה קבועה כי מדובר על מבנים מסוכנים כמו גשרים, או בנייני משרדים שהם יחסית חדשים, אך במקרים מסוימים יש צורך לחזק אותם עם עוד מוט בטון או יציקה נוספת שתייצב אותו עוד יותר. בטון הוא החומר הטוב ביותר לחיזוק ולא רק בגלל שהוא חזק מאוד אלא כי הוא גמיש מאוד וקל ליצוק אותו.

חיזוק למבנה רעוע שנפגע

כאשר מבנה מסוים נפגע מכל סיבה שהיא, בין אם מדובר בשיטפון, בפגיעת טיל או אחרי רעידת אדמה, יש צורך לחזק אותו עם בטון. כיצד ניתן לחזק מבנים עם בטון? פרוייקט תמ"א 38 ממחיש זאת מעולה כאשר אפשר להוסיף עוד קומות בחלק התחתון, חדר המדרגות, ובכך למעשה להוסיף עוד עמודי בטון למקום, כמו כן אפשר לחזק את המבנה על ידי הוספת פירי מעלית והוספת מרחבים מוגנים כך שבסופו של דבר מה שמוסיפים למבנה זה עוד בטון. הבטון אמנם כבד מאוד אך הוא מייצב את המבנה ומפחית את התנודתיות שלו.

כיצד מחזקים בנייני מגורים?

חיזוק בניין מגורים הוא תהליך לא פשוט שיכול לקחת זמן רב, לעתים אפילו יותר משנתיים. חיזוק מבני מגורים ייעשה כמעט תמיד עם בטון כאשר יש אפשרות גם להקים את הקירות החיצוניים הנוספים על ידי קירות לבנים. חשוב לזכור כי בנייני מגורים יכולים להיות נמוכים או גבוהים, עבים או צרים, ולכן יש צורך להתאים להם את החיזוק המתאים. לא כל מבנה צריך לעבור חיזוק ולעתים ההוספה תהיה דקורטיבית בלבד. חיזוק הבניינים מתבצע על ידי חברת בנייה מוכרת ומנוסה בלבד.

פרוייקט תמ"א 38 למשימה

פרוייקט תמ"א 38 נכנס לחיינו לפני יותר מעשור וכיום הוא עדיין חי ובועט. מדובר על פרוייקט חשוב מאוד שמעבר לעיצוב החדשני יותר שהוא מעניק לבניינים, גם מחזק אותם ומפחית את הסיכוי שיינזקו כאשר תגיע רעידת אדמה. למרות שאחת המטרות הראשיות של הפרויקט היא למנוע נזקים בעת רעידת אדמה רוב הישראלים בוחרים לעבור אותו למען התחדשות עירונית, שיפור איכות החיים שלהם והעלאת ערך הדירה שלהם באחוזים רבים.

 
גלילה לראש העמוד