טיפים לצביעת דירה באופן הנכון

תמונה מ-pixabay

הצבע תופס את אחד החלקים המרכזיים בכל דירה ואף על פי שמדובר בפעולה קצרה, החותם שהיא מותירה גבוה במיוחד. רוצים שהחותם הזה יהיה מרשים ומזמין? עקבו אחר הטיפים הבאים ותבטיחו לעצמכם דירה צבועה באופן מקצועי.

לפני שמתחילים לצבוע את הדירה

הדרך לבית צבוע באופן הנכון, עוברת בין תכנון נכון ועבודה קפדנית. זאת אומנם לא מטלה מסובכת אך אם לא נקדיש את הזמן והמחשבה לביצוע נכון ומדויק, התוצאות יהיו בינוניות במקרה הטוב.

לפני שנתחיל, חשוב להסביר שמדריך זה מתייחס לצביעה של דירה קיימת. במקרה שמדובר בדירה חדשה מומלץ להיעזר במדריך לצביעת בית חדש אשר מסביר את כל השלבים באופן ברור ומפורט.

איזה צבע כדאי לבחור

יש שיאמרו שזה הזמן להשתולל ולהכניס צבע אל הדירה באמצעות בחירת גוון אחד או יותר של צבעים עזים. זה יכול להיות אפרסק או אפילו קיר ירוק, העיקר לשלב צבע ולהכניס חיות אל הבית.

הגישה שלנו מצד שני גורסת שכדי להתאים צבעים עזים באופן המיטבי, כדאי וצריך להיעזר במעצבת פנים או מישהו עם רקע בעיצוב, שידע כיצד לבחור את הגוונים ולהתאים אותם אל הבית.

צביעה בגוון לא נכון של אחד הקירות או יותר, עשויה לפגוע בתוצאה הסופית ולכן המלצתנו היא ללכת על בטוח ולא לחפש הרפתקאות שבמקרה הטוב ילהיבו בחודשים הראשונים (עד שימאס לכם) ובמקרה הגרוע פשוט יורידו את כל המאמץ שלכם לטמיון.

באיזה סוג של צבע משתמשים?

האם זה משנה באיזה יצרן לבחור? האם יש הבדל בין טמבור, נירלט או יעקובי? אנו סבורים שכולם טובים ואיכותיים אך מה שחשוב יותר לשים אליו את הלב הוא שצביעת קירות פנים צריכה להיעשות בצבע מסוג אקרילי.

זהו צבע איכותי שמיוצר על ידי כל היצרנים שהוזכרו אשר מעבר למראה היפה שלו, הוא גם מגן על הקיר באופן מעולה ומלווה אתכם במשך שנים בלי לאבד מהגוון ובלי להתקלף.

לפתוח ולסגור סדקים

סדקים הם הרעה החולה של מרבית הדירות בישראל. ידעתם שהקרקע במדינת ישראל אינה יציבה ולכן נוצרים סדקים בקירות כתוצאה מתזוזות מינוריות במבנה?

זה ממש לא צריך להפחיד אתכם ומדובר בתופעה טבעית אך מה שכן צריך להטריד אתכם הם הסדקים שנוצרים. מדובר בסדקים דקים מאוד שכדי לתקן אותם, צריך קודם לפתוח ולנקות אותם בעזרת חומר מילוי מתאים ואם מדובר בסדקים עמוקים, להיעזר ברשת ייעודית.

לאחר מילוי הסדקים יש להמתין לייבוש של חומר המילוי ורק אז לשייף ולצבוע את הקיר. שימו לב שלעתים קרובות נדרש לחזור על הפעולה מספר פעמים מפני שחומר המילוי מתכווץ בזמן ההתייבשות.

לצבוע את הקירות

עיקר הצביעה נעשית בעזרת רולר איכותי ובמקומות שהרולר אינו מגיע כמו פינות ובקרבת משקופים ושקעים, נעזרים במברשת.

את הצביעה חשוב לבצע בסבלנות ולעבור על מקטע נתון מספר פעמים כך שלא יישארו סימנים גסים על גבי הקיר.

סיימתם לצבוע? המתינו לייבוש מלא של הצבע ואז חזרו על הפעולה בשנית. מעבר לכך שמדובר בדרך הנכונה לצבוע בתים, השכבה הנוספת תעניק עמידות גבוהה ומראה הרבה יותר יפה ואחיד.

זכרו – צביעת דירה היא פעולה פשוטה שאפשר לבצע לבד אך כדי להשיג את המקסימום, חשוב לבצע אותה על פי הכללים שציינו אשר יעזרו לכם להגיע לתוצאות טובות יותר וליהנות מהן לאורך שנים.

 
גלילה לראש העמוד