כל השלבים ביצירה של בטון מוחלק אפוקסי

בשנים האחרונות, אנשים רבים מגלים את היתרונות של בטן מוחלק באופן כללי, ואת היתרונות של בטון מוחלק אפוקסי בפרט! הציפוי האפוקסי משתלב בצורה מושלמת עם הבטון המוחלק. מלכתחילה, הבטון המוחלק נחשב לריצוף עמיד וחזק במיוחד, שמספק תשתית יציבה מאד למקומות רבים. הציפוי האפוקסי הוא ציפוי שמוכר מאד כציפוי מגן שמשתמשים בו בעיקר בחניונים ובמפעלים. מאחר שכיום במתחמים אלו מקובל גם להשתמש בבטון הוחלק, הרי שהשילוב בין השניים הוא מתבקש. במאמר זה נסביר לכם על השלבים השונים ביצירת הבטון המוחלק עם ציפוי אפוקסי, בכדי שתבינו היטב כיצד העובדה הזו מתבצעת.

אז מהם השלבים השונים ביצירה?

  • הכנת השטח – קודם כל, יש להכין היטב את השטח לקראת היציקה של הבטון המוחלק בהשמך. יש להניח רשתות ברזל מיוחדות אשר יאפשרו את הפיזור הנוח של הבטון המוחלק. כמו כן, במידה ורוצים להגביל את השטח של הבטון המוחלק בתוך המתחם, יש להציב קורות מיוחדות כך שיציקת הבטון לא תעבור אותן. לאחר שמבצעים את ההכנות הללו, וכמובן מפנים תשתיות רלוונטיות, אפשר להתחיל לעבוד.
  • מריחה והחלקה של הבטון – כעת עוברים לשלב שבו בעצם יוצקים את הבטון המוחלק על גבי התשתית הקיימת. על מנת שהבטון יתפזר בצורה שווה וגם יקבל את ההחלקה הנדרשת, משתמשים במכשיר השטחה מיוחד אשר נקרא הליקופטר. באמצעות ההליקופטר, יוצרים את המראה המוחלק הנדרש, ומאפשרים ליצרו שכבה אחידה לחלוטין. מאחר שמדובר על בטון מוחלק אפוקסי, חשוב מאד שהשכבה באמת תהיה אחידה, על מנת שבהמשך הפיזור של האפוקסי יהיה במידה שווה, ואתם תבינו את החשיבות של כך בהמשך.
  • חריצים וייבוש – בשלב זה דואגים ליצור חריצים שונים בבטון המוחלק. מדוע? כי המראה של בטון ישר ללא כל חריצים הוא מראה מעט סתמי, אך המראה של בטון מוחלק עם חריצים נותן תחושה של ריצוף מוכר ויוקרתי יותר ואף מיוחד. כמו כן, כעת מניחים לבטון להתייבש – וזאת לפני שמניחים את הציפוי האפוקסי.
  • הנחת ציפוי אפוקסי – בשלב הבא ליצירת בטון מוחלק אפוקסי, דואגים למריחת השכבה האפוקסית שתפקידה בעצם להגן על הבטון המוחלק ולאטום אותו מלמעלה. יש לשים לב כי במידה והבטון המוחלק איננו מיושר לגמרי ויש בו שיפוע מסוים, יש להשתמש באפוקסי מיוחד שנקרא אפוקסי מתפלס – ציפוי אפוקסי זה יודע להתפשט על פני השטח באופן שווה. אם הבטון מלכתחילה נוצק כשהוא מיושר לגמרי, ניתן להשתמש גם בציפוי אפוקסי רגיל ולמרוח אותו על פני כל השטח. לאחר מכן יש לתת לציפוי להתייבש – ואז אפשר להשתמש במשטח.

כמה זמן זה נמשך?

תלוי כמובן בגודל השטח שדורש את הציפוי. לרוב, עבודות ליצירת משטחי בטון מוחלק אפוקסי יכולים לקחת כמה ימי עובדה, שכן יש לקחת בחשבון גם את הזמן הנדרש להתייבשות של הבטון המוחלק, עד אשר מניחים את הציפוי האפוקסי. עם זאת, לאחר מכה ימים בודדים בלבד, תהיה לכם רצפה נהדרת שתוכלו להשתמש בה למגוון רחב מאד של מטרות.

 
גלילה לראש העמוד