קידוחים בבטון- כל מה שצריך לדעת  

קידוח בבטון

ישנן בעיות בבית, שנפתרות באמצעות ניקיון, צביעה, שדרוג או חידוש, וישנן בעיות, שנפתרות רק באמצעות קידוחים בבטון. לאילו מטרות משמש קידוח בטון? ממה מורכב המחיר? ועוד תשובות רבות, מחכות לכן כאן.

לאילו מטרות משמש קידוח בטון?  

קידוח בבטון משמש בעיקר למטרת פתיחת מעברים ופתחים לתשתיות חשמל, מים ותקשורת. בדרך כלל, ניתן לבצע שימוש בקידוח בבטון בשיטת היהלום גם כדי לשפר את תשתית החשמל הביתית הקיימת.
מעבר לכך, קידוח בבטון מאפשר לשדרג את סביבת המגורים והעבודה, ולאפשר לכם לבצע הכנות להוספה של קולטי אדים, ארובות או וונטות במטבח, לתקן או ליצור מעברים חדשים לתשתיות מים, להתקין גופי תאורה בצורה בטיחותית (ובעיקר גופי תאורה כבדים וגדולים במיוחד, הנדרשים לאחיזה טובה)
ולא פחות חשוב, יצירת תשתית למייבש כביסה.

האם ניתן לקדוח גם בבטון עבה?

בהחלט, במיוחד כאשר הקידוח נעשה באמצעות מקדחת יהלום.

האם קיים חשש או נזק להרס המבנה כתוצאה מקידוח?

כאשר מבצעים שימוש במקדחות עם קוטר מדויק ובאמצעות טכנולוגיית היהלום, ניתן להגיע תוצאות מדויקות ואסתטיות במיוחד בסביבות פנים וסביבות חוץ ללא החשש, שהמבנה ייהרס או ייסדק.

אילו פרמטרים משפיעים על עלויות העבודה?

ישנם שלושה פרמטרים, שמשפיעים על עלות העבודה, וכולם נוגעים למורכבות הפרויקט.
הפרמטרים הם: עובדים, ציוד ומשך העבודה.
משך העבודה נקבע עלפי מספר הקידוחים, שיש לבצע במקום.
הציוד הוא נגזרת של מורכבות העבודה לרבות עובי הקיר, שיש לקדוח.
ומספר העובדים נקבע על פי מספר הקידוחים, שיש לבצע, המחיר כמובן, הוא שכלול של כל אלו.
בדרך כלל, קבלני קידוחים בבטון קובעים את המחיר למטר, בין אם מדובר בביקועי בטון, חיתוכי אספלט, ניסור קירות בטון, ועבודות מורכבות יותר כמו ניסור גגות, מדרגות, צינורות, קורות וקרניזים, שדורשים דיוק רב יותר.  

מה יש לוודא מול הספק שלכם?


קידוח בבטון דורש דיוק, ועבודה גם במקומות צרים במיוחד, חשוב לוודא מול הספק שלכם, שהוא מצויד במגוון מקדחות, שמתאימות לא רק לסוג הבטון שלכם אלא גם לסוג העבודה. האם קיים ברשותו ציוד לכל עובי של בטון החל מ 20 ס"מ עומק קידוח ועד קידוח בעובי של 1 מטר?
הנושא השני- התייחסות לתכנית הבינוי של המתחם. חשוב לוודא, שהספק שלכם מכיר את מעברי החשמל והמים, ומתייחס לכך, וזאת על מנת למזער לנזקים ולהבטיח את המקצועיות של העבודה.
כמו בכל דבר, עבודה מקצועית ואיכותית מתחילה בניקיון, ואף מסתיימת בניקיון, וודאו מול הספק שלכם, שהוא אכן מגיע עם אמצעי ניקוי מתאימים כמו טרקטורונים קטנים מסוג בובקט, על מנת לפנות את הפסולת מהמקום.  
ולבסוף, אין להקל ראש בבטיחות בעבודה, עבודת הקידוח כוללת הדף רב, וודאו האם הספק שלכם מקבע ומעגן את המקדחות באמצעות אמצעי בטיחות מובנים ומותאמים לסוג העבודה ולמורכבות שלה.
איך עושים זאת?
פשוט תשאלו. והיו ערים לנקודות הללו.  

 
גלילה לראש העמוד